کشف ۷۰ فقره کلاهبرداری با خرید طلا در تهران

15:11 - 21 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۳۵۹۳
رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند ۳ نفره کلاهبرداران فضای مجازی و کشف ۷۰ فقره کلاهبرداری خبر داد.

خبرگزری میزان- سرهنگ کارآگاه حیدر گودرزی گفت: اوایل مهرماه سال جاری پرونده¬ای با موضوع کلاهبرداری با دستور بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری برای رسیدگی تخصصی به پایگاه نهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: مال باخته با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی اظهار داشت، برای فروش مقداری طلا به ارزش ۴۷۰ میلیون ریال در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی، آگهی فروش ثبت کردم و فردی که مدعی بود قصد خرید طلا‌ها را دارد با من تماس و پس از واریز وجه توافق شده به حسابم، طلا‌ها را به وی تحویل دادم.

رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: روز بعد متوجه شدم حسابم از سوی پلیس فتای شهرستان ایلام توقیف و مسدود شده است و پولی که خریدار طلا به حساب من واریز کرده است از حساب خودش نبوده بلکه مربوط به مال باخته دیگری است که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است و حساب من به عنوان حساب مقصد کلاهبرداری بوده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی به دست آمد شماره تلفنی که متهم با شاکی تماس می‌گرفته در اختیار مالک خط نمی‌باشد، افزود: در رصد‌های اطلاعاتی کارآگاهان موفق شدند هویت متهم را به نام امیر شناسایی کنند.

سرهنگ گودرزی گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخفیگاه امیر شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی وی در مخفیگاهش دستگیر ش. امیر پس از انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی علاوه بر اعتراف به جرم ارتکابی به ۷۰ فقره کلاهبرداری با همکاری دو هم دستش به نام‌های "حامد" و "عماد" اعتراف کرد.

وی با اشاره به اینکه هر دو متهم دیگر پرونده در دو عملیات مستقل و منسجم دستگر شدند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۵ میلیارد ریال بر آورد کرده اند.

رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی در پایان گفت: متهمان برای تکمیل تحقیقات و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار دارند.


برچسب ها: پلیس کلاهبرداری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *