اظهارات ترامپ درباره تقلب انتخاباتی و خشونت های احتمالی در آمریکا

21:20 - 23 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۲۵۰۳
آمریکایی ها معتقدند که اظهارات دونالد ترامپ در مورد نتایج انتخابات آمریکا می‌تواند عاملی برای ایجاد خشونت در این کشور شود.

- جو بایدن، یک روزپیش از انتخابات آمریکا گفت «فردا آغاز یک روز جدید است».

۳ روز بعد دونالد ترامپ در اتاق کنفرانس مطبوعاتی ظاهر شد و در حالی که آرا هنوز در حال شمارش بود، اعلام کرد که شفافیتی در انتخابات وجود نداشته و تقلب گسترده‌ای صورت گرفته است.

به گزارش گاردین، حال حقایقی در مورد این انتخابات وجود دارد؛ اینکه ترامپ تا ۲۰ ژانویه همچنان رییس جمهور آمریکاست و اینکه فروش سلاح در آمریکا رکورد بی سابقه‌ای را ثبت کرده است.

رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز که در موضوع انتخابات آمریکا فعالیت داشتند، صفحات مجازی منتسب به ترامپ، از جمله صفحه فیسبوکی موسوم به «سرقت رای‌ها را متوقف کنید»، را مسدود کردند.

اما نشانه‌های بروز خشونت در روز‌های پس از انتخابات آمریکا به مراتب بیش از پیش دیده می‌شود.

بسیاری از هواداران ترامپ که برخی از آنها مسلح بودند، در اطراف مراکز شمارش آرا در برخی شهر‌ها مانند فونیکس در ایالت آریزونا و شهر دیترویت در ایالت میشیگان تجمع کردند.

همین کافی است که مردم آمریکا کشور خود را بر روی لبه تیغ خشونت و ناامنی احساس کنند؛ این وضعیت توجه زیاد گروه‌ های مدافع حقوق بشر را به خود جلب کرده است.

«باب گودفلو»، مدیر اجرایی موقت عفو بین الملل آمریکا گفت «این یک وضعیت بسیار جدی است و بدتر هم می‌شود؛ ما نگران روز‌های آینده هستیم که احتمالا ناپایدار خواهند بود.»

تحقیقات مربوط به عفو بین الملل به طور مداوم در مورد خشونت سیاسی در آمریکا افزایش یافته است.

ناظران حقوق بشر تخمین زده اند که بین ماه می‌ و سپتامبر، تقابل معترضان و ضد معترضان در ۳۷ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا دیده خواهد شد.

گاردین در پایان می نویسد «حال این گروه‌ها به طور ویژه نگران اقدامات ترامپ برای ماندن در قدرت هستند؛ گودفلو می‎گوید «ما ترامپ را می‌بینیم که مرتبا به شعار‌هایی می‌پردازد که امنیت عمومی را تهدید می‌کند و خشونت را تسهیل می‌کند و این نگران کننده است.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *