استقبال فراکسیون محیط زیست مجلس از درخواست تصویب قانون منع حیوان‌آزاری

11:48 - 30 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۷۱۶۹
سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در پاسخ به درخواست تصویب قانون منع‌ حیوان‌آزاری که با ۱۸هزار امضا تقدیم مجلس شد وعده داد این طرح هرچه زودتر به تصویب برسد و همچنین اطمینان داد که مجلس یازدهم در حوزه محیط زیست کارنامه‌ای قابل قبول خواهد داشت.

 - روز گذشته بود که درخواست تصویب قانون منع حیوان‌آزاری با ۱۸هزار امضا تقدیم محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی شد.

در پاسخ به این درخواست، سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی به میزان گفت: همانطور که مستحضرید تدوین پیش‌نويس قانون منع حیوان آزاری از سال ۹۴ آغاز شد و در قالب لايحه به هیئت دولت رفت. متاسفانه تعلل دولت در ارسال آن به مجلس شورای اسلامي سبب شد اين پیش‌نويس سال گذشته با پیگیریهای مجلس، در قالب طرح به مجلس ارائه شود.

بیشتر بخوانید:
درخواست تصویب قانون منع حیوان‌آزاری با ۱۸هزار امضا تحویل قالیباف شد
قانون منع حیوان‌آزاری در محاق

وی با بیان اینکه طرح منع حیوان‌آزاری که شهريور سال گذشته در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، تا به امروز در کمیسیون حقوقي مجلس معطل مانده گفت: ان شاءالله با جدیت و همیتی که در فراکسیون محیط زیست مجلس جدید برای ورود جدی به مسائل محیط زیست کشور وجود دارد، تلاش خواهم کرد در زودترین موعد مقرر این طرح را به تصویب برسانیم. 

وی با اشاره به موارد عدیده از انتشار فیلم‌ها و تصاویر دلخراش حیوان‌آزاری که احساسات مردم را خدشه دار می‌کند گفت: در حال حاضر به دلیل عدم جرم انگاری در حوزه حیوان آزاری، مجازات عاملان حیوان آزاری، قدرت بازدارندگی چندانی ندارد. بنابراین در چنین شرایطی که تاکنون قانونی در این زمینه وجود نداشته تصویب قانون منع حیوان‌آزاری اتفاق مبارکی است چرا که بازدارندگی‌هایی ایجاد خواهد کرد و قطعا شرایط نابسامان کنونی در این حوزه را بهبود خواهد بخشید.

۱

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: روح کلی حاکم بر این طرح جلوگیری از آسیب به جانوران است و این نکته مثبت طرح است. در فراکسیون محیط زیست مجلس تلاش خواهیم کرد با تشکیل تیم های کارشناسی و بررسی مجدد طرح در صورتی که اصلاحاتی مورد نیاز باشد اعمال کنیم تا این طرحی کارشناسی‌شده و علمی آماده  تصویب شود؛ طرحی که تصویب آن برای حیات وحش کشور منشاء برکات خواهد بود.

استقبال فراکسیون محیط زیست مجلس از درخواست تصویب قانون منع حیوان‌آزاری

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در پاسخ این اینکه دغدغه‌مندی فراکسیون محیط زیست و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم در حوزه محیط زیست به نسبت مجلس دهم چه تغییراتی داشته است گفت: بهتر است پاسخ این پرسش را شما اصحاب رسانه و فعالان محیط زیست بدهید. به هرحال مجلس در دوره قبل و ادوار گذشته همین فراکسیون و کمیسیون را داشته‌اند و عملکرد آنها را مشاهده کرده‌اید. در هر حال فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم در همین مدت کوتاه به چند مسئله مهم محیط زیست کشور ورود داشته از جمله صید ترال، مسئله وقف دماوند و آق‌مشهد، طرح توافقنامه پاریس، کنوانسیون تنوع زیستی دریای خزر، معادن کرکس کوه منطقه نطنز، مسائل حوزه محیط بانان کشور و غیره؛ به علاوه بازدیدهای مداوم در حوزه انتخابیه که از اثربخش‌ترین آنها به آزادسازی اراضی تپه سرخه و حل مشکل آرامستان لواسان می‌توان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: بنده این اطمینان را با قطعیت کامل به شما می‌دهم که تمام تلاش خود را انجام خواهم داد تا مجلس یازدهم در حوزه محیط زیست کارنامه قابل قبولی داشته باشد.

وی در پایان افزود: شدیدا معتقدم فعالیت در حوزه محیط زیست باید کارشناسی و علمی و به دور از هرگونه هیاهوی سیاسی باشد. محیط زیست نباید دستاویز اهداف سایرین و خصوصا سیاسیون قرار بگیرد. سالها فعالیت تخصصی در حوزه محیط زیست به بنده اثبات کرده که سرمایه گذاری و ریل گذاری صحیح و علمی در محیط زیست، سرمایه گذاری در پیشرفت پایدار کشور و ارتقای مداوم آن در سایر حوزه ها اعم از اقتصاد و فرهنگ خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *