آزادسازی هزار کیلومتر از خاک یمن از تسلط القاعده و داعش

17:54 - 31 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۹۸۸
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آزاد سازی هزار کیلومتر مربع از خاک یمن از تسلط القاعده و داعش و هلاکت ۲۵۰ تروریست در جریان عملیات نیرو‌های مسلح یمن خبر داد.

– طبق گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرتیپ یحیی سریع،  گفت: در عملیات نیرو‌های یمنی بزرگترین مرکز اطلاعاتی عناصر تکفیری وابسته به کشور‌های متجاوز در سطح جزیره عربی را هدف قرار دادیم.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افزود: از نخستین لحظه تجاوز علیه یمن گروه‌های تکفیری وارد عمل شدند و ماموریت‌های بسیاری طی سال‌های گذشته به آن‌ها داده شد.

وی گفت: نیرو‌های مسلح یمنی عملیات نظامی کم نظیری را در مناطق قیفه و مناطق همجوار استان البیضاء انجام دادند. این عملیات بزرگترین پناهگاه عناصر تکفیری و اطلاعاتی وابسته به نیرو‌های کشور‌های متجاوز به یمن را هدف قرار داد. طی این عملیات، جنگنده‌های متجاوزان ده‌ها بار نیرو‌های ما را هدف قرار دادند تا مانع پیشروی آن‌ها شوند.

سریع افزود: این عملیات به آزادسازی نزدیک به هزار کیلومتر مربع از خاک یمن که تحت تسلط عناصر القاعده و داعش بود، منجر شد و همچنین ۲۵۰ نفر از نیرو‌های متجاوز کشته، زخمی یا اسیر شدند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اظهار کرد: نیرو‌های یمنی اسنادی دارند که تاکید می‌کند عناصری از القاعده و داعش در تجاوز به یمن مشارکت دارند.

سرتیپ سریع، از موفقیت آمیز عملیات نیرو‌های یمنی در مناطق قیفه، ولد ربیع و القرشیه همچنین مناطق مجاور آن‌ها در استان البیضاء خبر داد.

وی گفت: از نخستین لحظه تجاوز علیه یمن گروه‌های تکفیری وارد عمل شدند و ماموریت‌های بسیاری طی سال‌های گذشته به آن‌ها داده شد.

 سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افزود: منطقه عملیات شامل بخش‌های شمال غربی استان البیضاء به ویژه دو منطقه ولد ربیع و القرشیه می‌شود.

یحیی سریع، گفت: پیشروی در زمان مشخص طبق طرح از پیش تعیین شده انجام شد و با عناصر ائتلاف متجاوز که با دستگاه‌های اطلاعاتی در ارتباط بودند، درگیری‌های متعددی داشتیم.

وی اظهار کرد: عناصر تکفیری طی سال‌های گذشته مورد پشتیبانی عناصر متجاوز و مزدور از جمله حمایت‌های تسلیحاتی بودند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بیان کرد: کشور‌های متجاوز در استان البیضاء از تکفیری‌ها پشتیبانی مالی و هوایی می‌کردند و تجهیزات پزشکی در اختیار آن‌ها قرار می‌دادند. همچنین برای انجام تحرکات از آن مناطق تسهیلات لازم به آن‌ها می‌دادند.

سرتیپ یحیی سریع، گفت: مدارک موثقی داریم که از مشارکت عناصر موسوم به القاعده و داعش در تجاوز علیه یمن به ویژه حضور آن‌ها در صفوف مزدوران حکایت دارد.

وی ادامه داد: پیش از اجرای عملیات نظامی اقدام اطلاعاتی گسترده‌ای را با همکاری دستگاه‌های امنیتی انجام دادیم که به طور چمشگیری به موفقیت آمیز بودن عملیات کمک کرد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن خاطرنشان کرد: عملیات طی یک هفته انجام شد و با نابودی جبهه‌ای که عناصر متجاوز برای اجرای طرح‌های مجرمانه خود به آن‌ها تکیه داشتند، پایان یافت.

 


برچسب ها: داعش تحولات یمن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *