موشک بالستیک شهید حاج قاسم و موشک کروز ابومهدی رونمایی شد

11:48 - 30 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۶۵۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
جانشین وزیر دفاع با دستور رییس جمهور موشک بالستیک شهید حاج قاسم و موشک کروز ابومهدی ساخت متخصصان صنعت هوافضای وزارت دفاع را درآستانه سالروز صنعت دفاعی رونمایی کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت دفاع؛ سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده در آیین رونمایی از این دو موشک راهبردی گفت: روز صنعت دفاعی یادآور رشادت‌های گمنامان عرصه دانش و فناوری این مرز و بوم است؛ به همت جهادگران گمنام سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع که یکی از سازمان‌های پیشرو در این وزارتخانه است دو محصول رونمایی می‌شود.

در آستانه روز صنعت دفاعی موشک بالستیک شهید حاج قاسم و موشک کروز ابومهدی رونمایی شد

 وی با بیان اینکه دستاورد‌های امروز بخش دفاع فراتر از تصور بدخواهان و دشمنان ملت غیور ایران اسلامی است گفت: در زمینه موشک‌های بالستیک به مرز‌های فناوری دانش آیرودینامیک رسیده‌ایم؛ در موشک‌های کروز بر تمام تحریم‌های دشمنان غلبه کرده و فصل نوینی باز شده است. طراحی و ساخت این دو موشک ویژگی‌های بی‌بدیلی دارد که بخش کمی از آن به استحضار می‌رسد. این محصولات با کمترین هزینه تولید شده که چیزی نزدیک به یک دهم قیمت جهانی است؛ زمان دستیابی به این دو محصول در کمترین رده در نرم جهانی است؛ چیزی که بزرگان هوافضای جهان به آن اذعان دارند این است که ه دوی این دو محصول توان بازدارندگی و عمق راهبردی امنیت کشور را افزایش می‌دهند و دشمنان را از مرز‌های آبی و خاکی مان دور می‌کنند. محصول اول به یاد سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی موشک "شهید حاج قاسم" نامگذاری شده و امیدواریم در سایه الطاف الهی، قدرت ملی و امنیت مردم عزیز کشورمان بیش از پیش فراهم شود.
 
جانشین وزیر دفاع در تشریح موشک بالستیک حاج قاسم گفت: موشک شهید‌قاسم موشک بالستیکی است که با برد ۱۴۰۰ کیلومتر مایل پرتاب کملاً تاکتیکی و بر خلاف تمام موشک‌های مشابه آن در دنیا مبتنی بر کنترل آیرودینامیکی است؛ چیزی که در دنیا سابقه ندارد؛ رسیدن به موشک شهید حاج قاسم حاصل تجربیات متعددی است که نمونه‌های آن در نمایشگاه اقتدار موشک‌های بالستیک به نمایش درآمده است؛ خرداد سال ۱۳۸۰ موشک راهکنشی فاتح ۱۱۰ با برد ۳۰۰ کیلومتر رونمایی شد؛ موشک فاتح ۳۱۳ با برد ۵۰۰ کیلومتر در اوایل دولت یازدهم رونمایی شد که در عملیات عین الاسد به غرش درآمد؛ موشک‌های راهبردی خانواده سجیل قبل از آن تحویل نیرو‌های مسلح شده است؛ پس از آن موشک‌های ارزشمند و تاکتیکی ذوالفقار با طراحی و ساخت صد درصد داخلی امتحان خود را در سرکوب تروریست‌های جنایتکار برای انتقام خون شهدای اهواز و مجلس پس دادند.
 
سردار تقی زاده ادامه داد: برپایه اندوخته این تجربیات موشک شهید حاج قاسم طراحی شده است؛ سامانه‌های پدافندی موشک‌های سریع را نمی‌توانند رهگیری کنند که موشک شهید قاسم از جمله آنهاست.
 
 
 
جانشین وزیر دفاع در تشریح مشخصات موشک راهبردی کروز گفت: موشک ابومهدی یک موشک کروز برد بلند است که نام مجاهد بزرگ شهید ابومهدی المهندس بر آن نهاده شده است؛ ویژگی اصلی موشک‌های کروز قابلیت شلیک از عمق را دارد و در آینده نزدیک، نیروی دریایی راهبردی کشور نیز به آن مجهز خواهد شد که با تجهیز نیرو‌های مسلح ما به موشک شهید ابومهدی امنیت مرز‌های آبی از هزار کیلومتری تامین خواهد شد.
 
وی افزود: این موشک قابلیت دارد که در زمان‌های متفاوت و از چند مسیر مختلف به یک هدف برسد و بدین ترتیب پدافند دشمن در این حالت ناتوان و ناکارآمد خواهد شد.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2720248_385.mp4']
 
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *