تصاویری از عکاسان در لحظه شکار سوژه

13:38 - 29 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۳۶۶
تصاویری از افراد همیشه پشت دوربین را ببنید که همواره برای ثبت لحظات ماندگار، به دنبال سوژه‌های جذاب هستند و حین کارشان با مشکلات متعدد و شرایط ویژه‌ای رو به رو می‌شوند.

- ایسنا نوشت: عکاسی یکی از مهمترین اختراعات بشر در قرن نوزدهم بوده است. عکاسی تا به امروز راه درازی آمده؛ تغییرات زیادی به خود دیده و روز به روز نفوذ بیشتری در میان مردم و جوامع پیدا کرده است. عکاسی در تمام این سال‌ها به یکی از موثرترین، نیرومندترین، سریع‌ترین و پرطرفدارترین ابزار و رسانه‌های بشر برای ارائه‌ی اندیشه‌ها و احساساتش تبدیل شده است.

۱۸۲ سال از روزی که دولت فرانسه، عکاسی را به‌عنوان هدیه‌ای رایگان برای تمام مردم دنیا اعلام کرد، می‌گذرد. از آن روز به بعد لحظه‌هایی از غم، شادی، اندوه، حسرت و زیبایی در قاب‌های کوچک ثبت و به خاطره تبدیل شد و برای آیندگان به میراث ماند.

۱۹ آگوست در تقویم جهانی «روز عکاسی» است؛ روزی که دولت فرانسه تکمیل فرآیند عکاسی داگرئوتیپ توسط «لویی داگر» را جشن گرفت و عکاسی را هدیه‌ای جهانی برای مردم دانست. هدیه‌ای عجیب و خارق العاده که قادر بود لحظه‌هایی از زندگی را در یک کادر کوچک ثبت و آن را جاودانه کند.

امسال عکاسان به علت شیوع کرونا و مشکلاتی که این بحران به همراه داشت، روز جهانی عکاسی را با حال و هوای متفاوتی جشن می‌گیرند. آن‌ها در این روز‌ها مانند دیگر مشاغل با مشکلات متعددی رو به هستند. برخی برای رعایت شرایط قرنطینه و یا خطری که این کار برایشان دارد ترجیح دادند که در این مدت فعالیت نکنند یا کمتر فعالیت داشته باشند و برخی از فرصت استفاده کرده و لحظات متفاوتی را در تاریخ ثبت کردند.

تصاویری از افراد همیشه پشت دوربین را انتخاب کرده است. عکاسان همواره برای ثبت لحظات ماندگار، به دنبال سوژه‌های جذاب هستند، اما دوربینی که تلاش آنان برای ثبت این لحظه‌ها را ثبت کند، می‌تواند صحنه‌هایی را به تصویر بکشد که گاه از اصل سوژه جذاب‌تر است.


برچسب ها: عکاسان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *