بخش‌های مختلف سامانه گزارشگری فساد سازمان بازرسی کل کشور تشریح شد

12:05 - 29 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۳۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور، بخش‌های سامانه گزارشگری فساد سازمان بازرسی کل کشور را تشریح کرد.

بخش‌های مختلف سامانه گزارشگری فساد سازمان بازرسی کل کشور تشریح شد - شهیادی معاون نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور در مراسم رونمایی از فاز نخست سامانه گزارشگری فساد سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور تلاش دارد ضمن ایجاد فضای محرمانه برای گزارشگران فساد، شفافیت پیگیری گزارش‌ها را مدنظر قرار دهد.

شهیادی تصریح کرد: مرکز نظارت همگانی ور سیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور به عنوان هسته اصلی ارائه خدمت سامانه گزارشگران فساد تلاش دراد تا به صورت کاملا هوشمند و برنامه محور و با مشارکت سایر ارکان سازمان در بخش صف و ستاد ضمن ایجاد فضای امن و محرمانه برای گزارشگران فساد ، شفافیت در فرآیند دریافت و رسیدگی به اعلامات و گزارش‌های مربوطه را تا زمان حصول نتیجه تعقیب نماید و نتایج را به نحو مقتضی به استحضار ذی نفعان برساند.

وی در ادامه به اهم اهداف مورد نظر سازمان بازرسی کل کشور در حوزه جلب مشارکت عمومی و نظارت همگانی جهت پیشگیری و مقابله با فساد پرداخت و گفت: جلب مشارکت عمومی در پذیرش مسئولیت اجتماعی و فعال کردن ظرفیت مطالبه گری مردمی در مقابله با سوء جریانات، تخلفات و جرایم در دستگاه‌های اجرایی و بهره گیری از ظرفیت و توان خبری ، علمی ، تجربی و تخصصی اشخاص حقیقی و حقوقی در ارائه تحلیل محیطی و آسیب شناسی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و ایجاد شبکه ساختار یافته از گزارشگران ( سوت زنان) و افشا کنندگان فساد در زمره اهم اهداف سازمان بازرسی کل کشور در امر راه اندازی این سامانه گزارشگران فساد است.

معاون نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور بیان داشت: در سامانه مزبور، سه بخش تعبیه شده؛ بخش نخست مختص گزارشگرانی است که تمایل به درج و شناسایی مشخصات هویتی خود ندارند؛ در این حالت، گزارشگر پس از ثبت اطلاعات و مستندات مربوطه، از طریق لینک مخصوص، کد ثبت گزارش دریافت خواهد نمود.

شهیادی گفت: بخش دوم مشمول گزارشگرانی است که تمایل به همکاری مستمر با سازمان بازرسی در قالب ناظر افتخاری دارند؛ در این حالت گزارشگران (حقیقی و حقوقی) ابتدا وارد لینک ثبت‌نام شده و پس از بارگذاری اطلاعات شخصی و هویتی، نسبت به ثبت‌نام و درخواست عضویت اقدام می‌نمایند. سازمان پس از بررسی اصالت مدارک ارسالی، نتیجه را از طریق پیامک با ارسال کدشناسه و رمز عبور به گزارشگران ارسال خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بخش سوم مختص گزارشگرانی است که کد شخصی و رمز عبور جهت همکاری دریافت نموده‌اند؛ این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه، نسبت به بارگزاری گزارش‌های فساد و اخبار مربوطه اقدام نمایند.

معاون نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور گفت: سامانه گزارشگران فساد که مرکز نظارت همگانی سازمان بازرسی کل کشور در طراحی آن نقش محوری داشته، در عین سادگی و سهولت کار با آن، از امنیت بالایی برخوردار است.


برچسب ها: سازمان بازرسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *