احتمال غیرحضوری شدن مدارس تهران در صورت تداوم وضعیت قرمز کرونایی

11:03 - 29 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۲۵۸
سخنگوی آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه از ۱۵ شهریور تا اطلاع ثانوی مدارس به صورت غیرحضوری دایر خواهد بود، بیان کرد در شرایط قرمز همه مقاطع تحصیلی به صورت مجازی برپا می‌شوند.

- مسعود ثقفی در رابطه با حواشی پیرامون آموزش در دوران کرونا گفت: اگر وضعیت در شهر تهران قرمز باشد، تمام آموزش‌ها به صورت غیرحضوری خواهد بود. در حال حاضر وضعیت قرمز است پس آموزش‌ها غیر حضوری است.

سخنگوی آموزش و پرورش تهران ادامه داد: در صورت تداوم وضعیت قرمز، ۱۵ شهریور ماه هیچ مدرسه‌ای باز نمی‌شود. اگر در وضعیت زرد قرار بگیریم، وضعیت کلاس‌های درس نیمه حضوری است. در این شرایط ممکن است کلاس‌ها زوج و فرد و دانش آموزان با تعداد کمتری در مدارس حاضر شوند.

ثقفی گفت: در وضعیت قرمز تنها دانش آموزان پایه اول ابتدایی که ارتباط عاطفی میان آن‌ها و معلم ضروری است، با رعایت فاصله اجتماعی هفته اول سال تحصیلی سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند. قطعا وقتی پایه‌های دیگر تحصیلی در مدرسه حضور ندارند، یک مدرسه می‌ماند و ۳۰ دانش آموز پایه اول ابتدایی و قطعا اصول بهداشتی رعایت خواهد شد و لوازم ضد عفونی کننده و ماسک در دسترس خواهد بود.

ثقفی در بخشی دیگر از سخنانش اقدامات معلمان و برخی مدیران مدارس را قابل ستایش دانست و گفت: در برخی مدارس کلاس مجازی دایر کردند، اما این مسئله باعث نمی‌شود ایراد بسیار زیادی به نرم افزار شاد بگیریم. این نرم افزار از زمان ایده تا رسیدن به بازدهی و کیفیت مناسب نیازمند صرف زمان زیادی است؛ نرم افزار شاد از آغاز تا امروز سرعت کاربردی شدن قابل قبولی را طی کرده است.

سخنگوی آموزش و پرورش تهران گفت: این نرم افزار پلتفرمی آموزشی برای کل کشور نیست و نباید این مسئله به اشتباه اطلاع رسانی شود. در آموزش و پرورش هیچ الزامی برای استفاده از نرم افزار شاد نداریم و از طرفی روش‌های پیش بینی شده آموزشی در کنار شبکه شاد، مناطق کمتر برخوردار کشور را پوشش می‌دهد.

ثقفی افزود: به عنوان مثال نرم افزار‌های ارائه شده توسط خود مدارس یکی از راهکارهاست که در کنار نرم افزار شاد استفاده می‌شود. دومین راه، پیش روی افرادی است که امکان استفاده از گوشی هوشمند و فضای مجازی را ندارند که راه پیش روی آن‌ها آموزش از سوی شبکه آموزش سیما است. گروه سوم حتی تلویزیون در اختیار ندارند که این جامعه آماری محدود باید با رعایت پروتکل‌ها بصورت حضوری در مدارس حاضر شوند.

وی ادامه داد: شاد را نباید زیر سوال ببرید؛ چراکه نرم افزاری خوب و موفق است و شخصا به عنوان کاربری که دائما از نرم افزار‌های مختلف استفاده کرده‌ام، چنین ادعایی دارم. اینترنت نرم افزار شاد کاملا رایگان است؛ حال آنکه کاربر یک فایل را یک تا چندین مرتبه دانلود کند؛ بنابراین هرگونه استفاده از بستر نرم افزار شاد، اینترنت رایگان دارد و هیچ هزینه‌ای برای کاربران نخواهد داشت. هزینه نرم افزار شاد از سوی اپراتور‌ها تامین می‌شود و هیچ هزینه‌ای از استفاده کنندگان دریافت نمی‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *