شهرداری تهران از اجرای طرح ترافیک در پایتخت چه میزان درآمد کسب کرد؟

13:56 - 29 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۲۱۳
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به تشریح آخرین میزان درآمد شهرداری تهران از اجرای طرح ترافیک در سال جاری پرداخت.

محمد علیخانی در گفت‌وگو با میزان به تشریح دلایل اجرای مجدد طرح ترافیک در تهران پرداخت و گفت: همه کارشناسان به این نتیجه رسیدند که لغو طرح ترافیک وضعیت را از نظر شیوع کرونا بدتر می‌کند چون سفرهای غیرضروری به شدت افزایش پیدا کرده است.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بدتر شدن اوضاع تهران پس از لغو اجرای طرح ترافیک تصریح کرد: محدوده مرکزی شهری بسیار شلوغ شده است و نباید برای حل یک مشکل ده مشکل دیگر در شهر ایجاد کرد.

وی ادامه داد: با ارزیابی‌های کارشناسانه ثابت شده است که لغو طرح ترافیک تاثیر چندانی در کاهش تردد ها و آمار حمل و نقل عمومی ندارد.

علیخانی تصریح کرد: با هماهنگی های بعمل آمده توسط مسوولین طرح ترافیک از ابتدای شهریورماه تا آخر سال اجرا خواهد شد.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به سوالی در خصوص اینکه میزان درآمد شهری در اجرای طرح ترافیک در دوران کرونا تا چه میزان بوده و آیا اجرای آن تا پایان سال تا چه حد کمکی به درآمد‌های شهرداری تهران است، پاسخ داد و گفت: با توجه به اینکه در سال جاری اکثر طرح ترافیک لغو و یا بطور کامل و در همه ساعات اجرا نشده است طبیعتا درآمد حاصله حداقل به یک سوم خواهد رسید و آسیب و خسارت زیادی به خدمات مربوط به حمل و نقل در پی خواهد داشت.

علیخانی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه برخی از پزشکان از جمله خانم محرز اعلام کرده‌اند که اجرای طرح ترافیک باعث مرگ و میر در تهران شده است، هم پاسخ داد و تاکید کرد: در هر حوزه باید افراد متخصص آن حوزه نظر کارشناسی بدهند و ادعای افراد غیر متخصص بدون بررسی کارشناسان امر اعتباری ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *