همایش طلایه داران صلح در کرمانشاه برگزار شد

11:04 - 29 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۱۹۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در همایش طلایه داران صلح با بیان اینکه مجازات در گفتمان اسلامی اصل نیست، گفت: مصالحه از اولویت‌های اساسی کار ماست و باید آن را بسط دهیم.

مجازات در گفتمان اسلامی اصل نیست

- دومین همایش طلایه داران صلح ویژه شهرستان‌های شرقی استان کرمانشاه با حضور مسئولین ارشد قضایی و اجرایی به میزبانی دادگستری شهرستان صحنه برگزار شد.
 
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در  این همایش سه دیدگاه اهل بیت، بیانیه‌ گام دوم انقلاب و سیاست‌های حبس زدایی ریاست قوه قضاییه را مورد توجه قرار داد و گفت:در نگاه و نظر اهل بیت مجازات اصل نیست بلکه یک استثناست؛ بنابراین وظیفه داریم مصالحه را قبل از مجازات مد نظر قرار دهیم.

 توسلی زاده اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب بحث عدالت پررنگ دیده شده است و ما معتقدیم بهترین راه تحقق عدالت گذشت است.

رییس کل دادگستری کرمانشاه ادامه داد: همانگونه که بار‌ها از سوی رییس قوه قضاییه بیان شده است حبس را باید برای جرائم مهمه قرار دهیم و سازش را در اولویت قرار دهیم.

 توسلی زاده یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری وظیفه داریم در دستگاه قضایی کار و زندگی را برای مردم آسان کنیم. ما نیز پیرو همین فرموده و بنا به سیاست‌های ریاست قوه قضاییه به جد دنبال همین موضوع هستیم و بنا داریم از ظرفیت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی استفاده کنیم و اختلافات و به تبع آن مجازات را کاهش دهیم.

رییس شورای قضایی استان کرمانشاه تاکید کرد: بنا داریم مصالحه را که از اولویت‌های اساسی کار ماست در استان تا جایی که ممکن است بسط دهیم و در این راه از ظرفیت مردم و مسئولین بهره‌مند شویم و با تمام وجود این شیوه را پیگیری و پشتیبانی می‌کنیم.

توسلی زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به هزینه‌های جرم اعم از اقتصادی، اجتماعی و... یادآور شد: افراد باید از ارتکاب جرم بپرهیزند و خواست ما از همه هم استانی‌های عزیز و شریف نیز همین هست که از ارتکاب جرم بپرهیزند و اختلافات را به سازش بکشانند و از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان استفاده کنند و تا جایی که ممکن است مشکلات را به دادگستری نکشانند. چرا که ما باید وقت و انرژی خود را برای جرائم مهمه بگذاریم و از همین جا به مرتکبین این جرائم هشدار می‌دهیم دستگاه قضایی به شدت با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

در ادامه این مراسم از یکی از مادران که فرزندش به قتل رسیده بود و گذشت را بر قصاص ترجیح داده بود تجلیل به عمل آمد.
 
تجلیل از خانواده‌های شهدای شهرستان صحنه از دیگر برنامه‌های این همایش بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *