تاثیر معدل در کنکور ۹۹ چگونه است؟

15:58 - 28 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۰۷۰
یکی از موضوعاتی که بیشترین استرس را به داوطلبان کنکور در دو سال اخیر وارد کرده است بحث معدل و میزان تاثیر آن است که در آزمون سراسری سال ۹۹ حداکثر ۳۰ درصد و با تاثیر مثبت انجام می‌شود.

تاثیر معدل در کنکور ۹۹ چگونه است؟ - فارس نوشت: کنکور سراسری در روز‌های ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریور ماه ۹۹ طی چهار روز و با شرکت یک میلیون و ۱۴۶ هزار نفر برگزار می‌شود که۵۸ درصد داوطلبان زن و ۴۲ درصد داوطلبان مرد هستند.

با توجه به ابلاغ قانون اصلاح قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» مصوب ۲۶ اردیبهشت ۹۵ مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه چهاردهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۱۴ آبان ۹۷ میزان سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ حداکثر ۳۰ درصد و با تأثیر مثبت به صورت زیر انجام می‌شود.

آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم معارف اسلامی که دیپلم خود را در سال ۹۸ یا ۹۹ در نظام جدید ۶-۳-۳ اخذ کرده‌اند و امتحانات دروس پایه دوازدهم آن‌ها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است مشمول سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه دوازدهم) ۶-۳-۳ به میزان حداکثر ۳۰ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب با تاثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.

همچنین آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را طی سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۷ اخذ کرده‌اند و یک یا چند درس آن‌ها به صورت نهایی و سراسری برگزار شده، مشمول سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود به میزان ۲۵ درصد و به صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ خواهد شد.

داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و علوم و معارف اسلامی که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۱۳۹۰-۹۱ به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آن‌ها به صورت نهایی و کشوری برگزار شده است مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی دروس دوره پیش دانشگاهی آنان که به صورت نهایی و سراسری کشوری برگزار شده است به میزان حداکثر ۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب به صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ خواهد شد.

سایر دیپلمه‌ها (به جز بند‌های الف، ب و ج) مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *