مراسم ادای سوگند ۷۷ کارشناس رسمی دادگستری استان بوشهر برگزار شد

13:28 - 28 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۰۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مراسم ادای سوگند ۷۷ نفر از کارشناسان رسمی دادگستری استان بوشهر با حضور قائم مقام رییس کل دادگستری استان بوشهر و هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری برگزار شد.

مراسم ادای سوگند ۷۷ کارشناس رسمی دادگستری استان بوشهر برگزار شد - مراسم ادای سوگند ۷۷ نفر از کارشناسان رسمی دادگستری استان بوشهر با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین بحرینی قائم‌مقام رییس کل دادگستری استان بوشهر و هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری صبح امروز برگزار شد.

قائم مقام رییس کل دادگستری استان بوشهر در این جلسه نکات و توصیه‌های لازم را برای حضور به موقع کارشناسان رسمی دادگستری در جلسات دادگاه، بازدید به موقع از محل و تهیه و تنظیم گزارش کارشناسی صریح و مستدل و تحویل به موقع گزارش به دادگاه ارائه کرد.

وی افزود: نظریات کارشناس می‌بایست بر پایه دانش تخصصی و رعایت و تعهد به اصول اخلاقی در تمامی شئونات کاری و اجرایی خود باشد.

حجت الاسلام بحرینی خاطرنشان کرد: نظریات کارشناس نقش مهمی برای دستگاه قضا و تصمیم گیری قاضی در صدور احکام قضایی دارد که بدین منظور کارشناسان می‌بایست به اصول عدالت محوری، تقوا محوری، واقعیت محوری، بی طرفی و مسئولیت پذیری در تمامی امور و نظریات خود پایبند باشند.

در ادامه «احمد دوانی» رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان بوشهر به تعداد کارشناسان رسمی دادگستری اشاره کرد و گفت: کانون کارشناسان از سال ۸۳ با ۱۳ نفر عضو رسمی در استان بوشهر تاسیس گردیده است و هم اکنون با داشتن ۳۵۵ نفر عضو رسمی در ۳۵ رشته که با اعضای جدید کارشناسان که به تعداد ۴۳۲ نفر در ۴۵ رشته افزایش می‌یابد، خدمات کارشناسی را به دادگاه‌های استان و ادارات دولتی و بانک‌ها و بخش خصوصی انجام می‌دهد.

این جلسه با قرائت ادای سوگند توسط قائم مقام دادگستری استان بوشهر و تکرار توسط کارشناسان جدید پایان یافت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *