تاکید رییس کل دادگستری استان ایلام بر پاسخ گویی مطلوب به مراجعین

14:41 - 28 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۹۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان ایلام با ۵۵ نفر از مراجعه کنندگان دیدار و دستورات قضایی لازم را صادر کرد.

تاکید رییس کل دادگستری استان ایلام بر پاسخ گویی مطلوب به مراجعین دستگاه قضایی استان - در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تاکیدات ریاست قوه قضائیه در خصوص تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به مطالبات و درخواست‌های مردمی و با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، علی دهقانی با ۵۵ نفر از مراجعین دادگستری استان ملاقات و از نزدیک با آنان گفتگو و مشکلات آنان را بررسی کرد.

رییس کل دادگستری استان ایلام در حاشیه این دیدار با اشاره به اهمیت ارتباط نزدیک مسئولین قضایی با مردم، دیدار‌های مردمی را فرصتی جهت ارتباط مستقیم با مراجعین و شنیدن مشکلات مردم و تکریم ارباب رجوع دانست و افزود: در دوره تحولی قوه قضاییه و بویژه در دادگستری استان این برنامه با قوت ادامه داشته و پیگیری می‌شود.

دهقانی با اشاره به اهمیت پاسخ گویی کلیه واحد‌های قضایی استان به مراجعین به دادگستری، اذعان داشت: ترویج فرهنگ پاسخ گویی به مطالبات مردم برخاسته از اعتقاد به جایگاه رفیع خدمت و وظیفه اصلی مسئولین است.

وی همچنین به همه رؤسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های استان در خصوص باز بودن درب اتاق هایشان به روی ارباب رجوع و پاسخ گویی مطلوب و همراه با حفظ کرامت انسانی به مردم تاکید کرد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان با اشاره به اینکه یک روز هفته به صورت ویژه به دیدار مردم و مسئولان قضایی استان ایلام اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: به طور حتم تداوم این دیدار‌ها موجب افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه قضائی شده و تحقق عدالت آسان را در پی خواهد داشت. وی یادآور شد: امکان ارتباط دو سویه و چهره به چهره میان مردم و مسئولین، موجب اقناع و جلب رضایت ارباب رجوع، شناسایی و رفع فوری برخی از مشکلات و نواقص و همچنین پاسخ گویی صریح و شفاف را فراهم می‌سازد.

دهقانی با بیان این که تکریم ارباب رجوع، حفظ حقوق شهروندی و رسیدگی به مشکلات قضایی مردم اولویت نخست دستگاه قضایی استان است، اظهار داشت: در همین راستا مسئولین قضایی استان، قضات شریف و کارکنان خدوم دادگستری به صورت جهادی در خدمت مردم استان هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *