رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایتالیا به دنبال افزایش محدودیت‌های مهاجرتی

23:15 - 28 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۸۸۱
گروه‌های سیاسی راستگرای ایتالیا خواستار اعمال محدودیت‌ها برای جلوگیری از ورود مهاجران به این کشور شدند.

«روبرتو اسپرانزا»، وزیر بهداشت ایتالیا از جوانان خواست تا در موضوع همه گیری ویروس کرونا محتاط باشند؛ به همین دلیل ایتالیا فعالیت برخی از مراکز تفریحی این کشور را ممنوع کرده است.

به گزارش «هافینگتن پست»، حال سیاستمداران راستگرای افراطی ایتالیا، افزایش دوباره شیوع ویروس کرونا در این کشور را فرصتی برای طرح مواضع ضد مهاجرتی خود می‌دانند.

حال که محدودیت‌های کرونایی دوباره بر زندگی روزمره مردم ایتالیا سایه افکنده، راستگرا‌های افراطی به دنبال ایجاد ترس از شروع موج دوم کرونا توسط ورود مهاجران به این کشور هستند.

«متئو سالوینی»، رییس حزب راستگرای «لگا»، گفت «تنها مشکل مربوط به کرونا جوانانی نیستند که برای تفریح به مراکز تفریحی می‌روند، بلکه مشکل مهاجرانی هستند که از طریق سواحل وارد کشور می‌شوند.»

«ماسیمو کازانوا»، که یکی دیگر از اعضای این حزب و مالک یکی از مراکز تفریحی تعطیل شده ایتالیا است، می‎گوید «دولت ایتالیا هیچ ایده‌ای درمورد اقتصاد و کسب و کار‌ها ندارد.»

نشریه گاردین نیز می‎گوی که در طول شش ماه از سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۲۷۷ مهاجر از تونس توسط دولت ایتالیا شناسایی شدند؛ امسال این تعداد به ۶۶۲۸ نفر افزایش یافته است.

دولت ایتالیا فقط در ماه جولای، بیش از ۴ هزار مهاجر را شناسایی کرده است.

فرماندار یکی از جزایر ایتالیا از دولت این کشور به دلیل اعلام نکردن وضعیت اضطراری در پی ورود مهاجران انتقاد کرد.

مرگ بیش از ۳۵ هزار ایتالیایی بر اثر ابتلا به کرونا، برای سیاستمدارانی مانند «سالوینی» فقط بهانه‌ای برای دنبال کردن اهدافی ضد مهاجران است.

«سالوینی» در مدتی که وزیر کشور ایتالیا بود بارها از ورود قایق مهاجران به بنادر ایتالیا جلوگیری کرده بود.

هنوز هم دولتمردان ایتالیا به مهاجران پشت کرده و تا جایی که بتوانند مانع از ورود آنها به ایتالیا می‌شوند.

در چند ماه گذشته برخی دولت‌های اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان به بهانه شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های ضد مهاجرتی را افزایش داده اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *