رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رشد قیمت نفت در سایه افزایش کاذب تقاضا

6:10 - 28 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۷۸۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
کارشناس حوزه انرژی گفت: تقاضا کاذب برای خرید نفت قیمت آن را در بازار‌های جهانی افزایش داد که این موضوع می‌تواند با فروکش کردن تقاضا اندکی تعدیل شود.
رضا کریمی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به وضعیت بازار نفت اظهار کرد: وضعیت بازار نفت برخلاف برخی انتظارات غیر واقعی در بهترین شرایط ممکن است و در این میان نقش اوپک پلاس در متعادل سازی عرضه و تقاضا از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: قیمت این روز‌های نفت خام ۴ برابر بیشتر از سقوط تاریخی آن در زمان پیک بیماری کرونا است و صعود قیمت نفت متاثر از توافق کشور‌های عضو اوپک پلاس برای کاهش تولید است.
وی افزود: کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه نفت توانسته مازاد عرضه را تا حدودی کاهش دهد و ادامه افزایش پلکانی تولید نیز تاثیر مناسبی بر قیمت بازار خواهد داشت.

کریمی بیان کرد: افزایش تولید نفت به یکبار نباید صورت گیرد، زیرا بازار هنوز کشش افزایش ناگهانی را ندارد و افزایش عرضه تولید می‌تواند قیمت نفت را کاهش دهد.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: سهم شرکت‌های خارجی در میادین نفتی عراق باعث شده این کشور در انجام تعهدات خود با مشکلات فراوانی مواجه شود، اما به نظر می‌رسد تعهد عراق در ماه اخیر میلادی بیشتر شده است.

وی افزود: تعادل در بازار نفتی نیازمند همکاری همه کشور عضو اوپک پلاس است و تصمیمات یک کشور و بدعهدی آن می‌تواند زمینه ساز تضعیف توافق شود.

کریمی تصریح کرد: کرونا بیشترین تاثیر را بر حمل و نقل و مسافرت‌های بین المللی داشته این موضوع نگرانی‌های فراوانی در خصوص ادامه وضع موجود و کاهش مصرف سوخت ایجاد کرده است، البته نزدیک شدن محققان به کشف واکسن کرونا امیدوار‌ی هایی در خصوص رونق تردد و مسافرت‌های بین المللی افزایش داده است.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: میزان ذخائر نفتی طی ماه‌های گذشته افزایش یافته و برخی از کشورها به دنبال پیش بینی از بالا رفتن قیمت اقدام به ذخیره سازی نفت کردند به گونه ای که علاوه بر رشد تقاضا کاذب در بازار، ذخائر استراتژیک را نیز افزایش دادند.

وی عنوان کرد: تقاضا کاذب برای خرید نفت قیمت آن را در بازار‌های جهانی افزایش داد که این موضوع می‌تواند با فروکش کردن تقاضا اندکی تعدیل شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *