لزوم برنامه ریزی در جهت کاهش مجازات حبس

17:02 - 27 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۶۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام در بازدید از زندان مرکزی ایلام بر لزوم برنامه ریزی در جهت کاهش مجازات حبس تاکید کرد.

لزوم برنامه ریزی در جهت کاهش مجازات حبس - پیرو جلسه ویدیو کنفرانس دادستان کل کشور با دادستان‌های مراکز استان ها، افشار خسروی زاد و تمام قضات دادسرا از زندان مرکزی بازدید کردند.

خسروی زاد دادستان مرکز استان در این بازدید به همراه تمام قضات دادسرا و معاونین خود به بررسی پرونده‌های قضایی زندانیان پرداختند و ضمن استماع اظهارات آنان، راهکار‌ها و تسهیلات قضایی برای زندانیان واجد شرایط اعمال گردید.

خسروی زاد در این بازدید گفت: به منظور تحقق دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری ریاست قوه قضاییه و تاکید دادستان کل کشور در خصوص ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، از زندان مرکزی بازدید به عمل آمد و برای پیاده سازی هرچه بهتر راهکار‌های کاهش مجازات حبس و استفاده بهینه از مجازات‌های جایگزین، برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: زندان تنها سالب آزادی است و زندانی از دیگر حقوق خود محروم نمی‌گردد و خدماتی از قبیل: اشتغال، حرفه آموزی، روان درمانی، اقدامات اصلاحی و تربیتی، فعالیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، ورزشی و... به صورت هدفمند برای آنان اجرا می‌گردد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام ضمن تقدیر از تلاش‌های سنگربانان اصلاح و تربیت و رویکرد تحولی مدیرکل و مسئولین زندان‌های استان، اذعان داشت: اقدامات تأمینی و تربیتی در زندان‌های استان با هدف بازپروری و بازسازگاری اجتماعی زندانیان پیگیری می‌شود و در این مسیر، تعامل دوسویه مراجع قضایی با مجموعه زندان ها، بازگشت سالم و شرافتمندانه زندانیان به جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی به تاثیر بازدید مراجع قضایی از زندان‌ها و سرکشی از زندانیان اشاره‌ای داشت و گفت: بازدید از زندان‌ها کیفیت صدور آرا را افزایش می‌دهد، قاضی اگر از نزدیک مشاهده کند که حکم او در تغییر رویه متهم مهم است یا نه، می‌تواند تصمیمات بهتری در موارد مشابه اتخاذ کند.

خسروی زاد افزود: نه تنها قاضی ناظر همه روزه در زندان حضور پیدا می‌کند و مشکلات زندانیان را پیگیری می‌کند، بلکه دیگرهمکاران قضائی نیز در این امر ایشان را یاری می‌دهد و پرونده‌های قضایی زندانیان بررسی می‌گردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *