استمرار کرونا و اغذیه فروشان خیابانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند!

13:31 - 27 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۶۰۲
اگرچه همچنان شیوع کرونا در تهران و دیگر شهرهای کشورمان ادامه دارد اما اغذیه‌فروشی‌های گذر سی تیر بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال فعالیت هستند.

- اگرچه همچنان در شرایط کرونایی به سر می‌بریم و وضعیت در تهران همچنان به حالت عادی بازنگشته است، متاسفانه فست‌فودهای خیابانی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز به کار کرده‌اند و در حالی اقدام به فروش غذا می‌کنند که این مساله برای شهروندان مراجعه کننده به این اماکن می‌تواند احتمال خطرات جدی را به همراه داشته باشد.

استمرار کرونا و پروتکل‌های بهداشتی در اغذیه فروشی‌های گذر سی تیر رعایت نمی‌شود!

گذر سی تیر از دیرباز محل تجمع اغذیه فروشانی بود که اقدام به فروش غذاهای فست فودی در کنار خیابان می‌کردند، موضوعی که اگرچه در بیشتر کشورهای دنیا رواج دارد اما پیش از شیوع کرونا هم نحوه عرضه غذا در این خیابان با انتقادات برخی از اعضای شورای شهر تهران همراه بود.

انتقاداتی که به  عدم توجه شهرداری منطقه ۱۲ به وجود سرویس بهداشتی، آب شرب و حتی مبلمان شهری در این مکان برمی‌گشت، موضوعات بدیهی که در هر اغذیه فروشی باید به آنان توجه شود و بدون این لحاظ شدن این موارد نمی‌توان تضمینی برای سلامت شهروندان داد.

این انتقادات همچنان ادامه داشت تا اینکه وظیفه ساماندهی دستفروشان این منطقه از سوی شهرداری منطقه ۱۲ به شرکت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران واگذار شد و یک ماه و اندی پیش مفاخریان مدیرعامل این شرکت در گفت‌وگو با میزان از امضای تفاهمنامه این شرکت با شهرداری منطقه ۱۲ تهران خبر داد و تاکید کرد که مقرر شده است که ما مزایده‌ای را به این منظور برگزار کنیم و فروشنده‌ها بتوانند از این راه برای گرفتن غرفه‌ها اقدام کنند.

در همان زمان از مدیرعامل این شرکت درباره تمهیدات اندیشیده شده برای فعالیت این دستفروشان با توجه به استمرار شرایط کرونایی پرسیدیم و او در این بار خاطرنشان کرد: مسیر قرارداد این کار در حال انجام است تا بحث بهداشت و درمان و موضوعات کرونا آن هم انجام شود.

استمرار کرونا و پروتکل‌های بهداشتی در اغذیه فروشی‌های گذر سی تیر رعایت نمی‌شود!

با این وجود در بازدید میدانی که از این گذر انجام دادیم، مشخص شد که نه تنها تمهیداتی برای شستشوی مداوم دست‌ها یا قرار گرفتن سرویس بهداشتی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این منطقه تعبیه نشده است بلکه درست از همان یک ماه پیش فروشندگان فعالیت خود را آغاز کرده و متاسفانه در سایه عدم نظارت بر  فعالیت این دستفروشان، شاهدیم که بسیاری از آنان هم چندان التزامی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند.وقتی با چند نفر از آنان صحبت کردیم، اعلام کردند که چاره‌ای جز فعالیت ندارند و نزدیک به یکماه است فعالیت خود را در این منطقه آغاز کرده‌اند.

نکته تاسف‌‌بارتر اینجاست که اگرچه تراکت‌های آموزشی در این گذر برای تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نصب شده است، اما مردم مراجعه کننده به این گذر توجهی به این مساله ندارند و بدون ماسک و حتی شستن دست‌ها پیش از مصرف غذا از این اغذیه فروشی‌های این منطقه خرید می‌کنند.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2715085_488.mp4']

با این وجود گرچه معدودی از دستفروشان این منطقه ماسک بر روی صورتشان داشتند اما بیشتر از نیمی از دستفروشان این منطقه به این مساله التزامی ندارند و این موضوع مساله خطرناکی است چراکه این افراد عملا ممکن است ناقلانی بی علامتی باشند که فعالیتشان به این شیوه می‌تواند افراد مختلفی را به بیماری کرونا مبتلا کند.

استمرار کرونا و پروتکل‌های بهداشتی در اغذیه فروشی‌های گذر سی تیر رعایت نمی‌شود!

در این شرایط بهتر است که نهادهای مسئول نظارت خود را بر فعالیت این اغذیه‌فروشان خیابانی بیشتر کرده و اجازه ندهند که هیج فروشنده‌ای بدون استفاده از ماسک یا رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به فعالیت در این منطقه کند.

فراموش نکنیم در این میان مردم هم باید تا جای امکان از حضور در چنین اماکنی خودداری کرده و با پرهیز از ترددهای غیرضروری در حفظ سلامت خود و دیگر شهروندان کوشا باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *