سامانه معرفی و انتخاب وکلای معاضدتی و تسخیری در استان کرمان راه اندازی می‌شود

14:20 - 27 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۴۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان کرمان از طراحی و راه اندازی سامانه معرفی و انتخاب وکلای معاضدتی و تسخیری در این استان خبر داد.
سامانه معرفی و انتخاب وکلای معاضدتی و تسخیری در استان کرمان راه اندازی می‌شود- یدالله موحد در در نشست تعاملی دادگستری کل استان کرمان با اعضای هیات مدیره کانون و مرکز وکلای قوه قضاییه استان از راه اندازی سامانه معرفی و انتخاب وکلای معاضدتی و تسخیری در  استان کرمان خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه زمینه لازم برای تسهیل در انتخاب وکلای تسخیری و معاضدتی و نیز نظارت بر میزان عملکرد هر یک از وکلای استان در این حوزه انجام می‌شود.

وی افزود: لازم است که معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان مواردی که نیاز به استفاده از وکیل معاضدتی است را براساس قانون احصا کرده و به تناسب سنوات گذشته و با رشد مناسبی توزیع عادلانه بین کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه را انجام هد تا وکالت معاضدتی در سطح استان در دسترس قضات باشد و از این ظرفیت قانونی برای کمک به افراد نیازمند استفاده کنیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که کار‌های خوبی از سوی اعضای کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه استان کرمان در ارائه خدمات به مددجویان نهاد‌های حمایتی انجام شده است، خاطرنشان کرد: درصدد تمرکز بر روی فعالیت دفاتر ارشاد و معاضدت و وکالت معاضدتی و توسعه این فعالیت‌ها در شهرستان‌ها هستیم.

موحد با تاکید بر این مطلب که باید با همکاری روسای حوزه‌های قضایی دفاتر ارشاد و معاضدت قضایی در دادگستری یا دفاتر خدمات الکترونیک تمامی شهرستان‌های استان راه اندازی شود، بیان کرد: به منظور ایجاد دفاتر ارشاد و معاضدت قضایی باید مکانی متناسب با شان وکلا در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: ظرفیت لازم در استان کرمان به تقویت فعالیت دفاتر ارشاد و معاضدت و وکالت معاضدتی وجود دارد و تلاش می‌شود که از این ظرفیت برای ارتقای نظم حقوقی و تحقق عدالت استفاده کنیم.

این مقام قضایی در استان کرمان عنوان کرد: در راستای ایجاد دفاتر ارشاد و معاضدت و وکالت معاضدت باید به شکلی اقدام شود که در پایان سال جاری عملکرد قابل ارائه‌ای را داشته باشیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که در برخی شهرستان‌ها در حوزه ارشاد و معاضدت و وکالت معاضدتی با مشکلات جدی روبرو هستیم، عنوان کرد: وکلای انتخابی برای انجام معاضدت‌های لازم باید به تناسب ظرفیت‌های کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه استان و عادلانه انتخاب شوند.

موحد ضمن بیان این مطلب که براساس قانون در مواردی که طرف تقاضای وکیل دارد و توان انتخاب کیل را ندارد، وکیل معاضدتی تعیین می‌شود، افزود: توجه هر چه بیشتر قوه قضائیه برای پرداخت حق الزحمه وکلای تسخیری و معاضدتی نیز مورد تاکید است.

وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه با سرعت در حوزه تمام الکترونیکی کردن دادرسی‌ها اقدام می‌کند، گفت: قوه قضابیه در صدد است که تمرکز مراجعات را کاهش داده و در این راستا از ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضابی استفاده می‌کند.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *