هشدار رییس کمیسیون سلامت شورا درباره مصرف بی رویه آب در تهران

2:30 - 27 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۳۶۲
رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران نسبت به مصرف بی رویه آب در تهران از سوی پایتخت‌نشینان هشدار داد.

زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با میزان نسبت به مصرف بالای آب در تهران به ویژه در فصل تابستان با شیوع کرونا هشدار داد و گفت: یکی از موضوعات مهم و حیاتی برای ما و همه دنیا مساله تامین آب است.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: این مثل معروفی است که جنگ آینده بین کشور‌ها بر اساس تامین آب و منابع آبی است و در کشور‌ها و شهر‌هایی که از طبیعت خشکی برخوردار هستند، این مساله جدی‌تر است.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مصرف آب باید مدیریت شود و مردم باید در بهینه و درست مصرف منابع آبی کوشا باشند.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: وزارت نیرو در این حوزه تلاش‌هایی را انجام داده است و توصیه‌هایی را به منظور مدیریت مصرف آب و برق به مردم انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون در فصل تابستان قرار داریم، با گرمای هوا مصرف آب و برق افزایش پیدا می‌کند و شیوع کرونا هم مزید بر علت شده که مردم آب بیشتری در این زمینه مصرف می‌کنند و متاسفانه گاهی در استفاده از منابع آبی اسراف می‌شود.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه مردم باید هشدار‌ها درباره کمبود منابع آبی در تهران جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که منابع آبی را درست مصرف کنند و از شستشوی بی رویه و مصرف بی رویه آن خودداری کنند.

صدراعظم نوری تصریح کرد: مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، اما از اسراف منابع آبی خودداری کنند چراکه اگر ما آب نداشته باشیم، نه تنها کار شستشو را نمی‌توانیم انجام دهیم بلکه حیات و زندگی همه شهروندان به مخاطره می‌افتد چراکه یکی از نیاز‌های اساسی انسان دسترسی به منابع آب است.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که ما در قبال نسل آینده مسئول هستیم و باید در حراست و حفاظت از منابع آبی کشورمان کوشا باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *