تنش‌ها در مرزهای شمالی وجنوبی آمریکا

23:15 - 26 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۲۷۳
درحالی که بحران همه گیری کرونا در آمریکا همچنان ادامه دارد، شهروندان کانادایی به شدت نگران تبعات ورود مسافران آمریکایی به کانادا هستند.

برای نزدیک به ۱۰۰ سال مرز بین آمریکا و کانادا بسته نشده بود اما شیوع ویروس کرونا پس از این مدت منجر به بسته شدن مرز بین دو کشور شد.

مرز بین آمریکا و کانادا در ماه مارس با توافق دولت‌های دو کشور و به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شد و تاکنون چندین بار تمدید شده است و اکنون تا اواخر ماه سپتامبر تمدید شد.

رسانه‎های آمریکایی ی‎گویند در حالی که بستن مرز پیامد‌های اقتصادی قابل توجهی برای میلیون‌ها نفری که در نزدیک مرز زندگی می‌کنند و یا خانواده و دوستانشان در کشور دیگر زندگی می‎کنند داشته است، اما اکثریت قریب به اتفاق کانادایی‌ها می‌خواهند که مرز با آمریکا بسته بماند.

براساس نظرسنجی انجام شده در ماه جولای، ۸۰ درصد کانادایی‌ها خواستار تعطیلی مرز با آمریکا تا حداقل پایان سال ۲۰۲۰ میلادی هستند؛ از آنجا که ویروس کرونا در سراسر آمریکا گسترش یافته است، بین رانندگان آمریکایی و ساکنان کانادایی نیز تنش ایجاد شده است.

گزارش شده است که خودرو‌هایی با پلاک آمریکا در کانادا توسط کانادایی‌ها مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

یک وکیل مهاجرتی، می‌گوید «بسیاری از افرادی که برای شغل خود مجبور به عبور از مرز کانادا و آمریکا هستند می‌ترسند.»

به گفته وی، «این افراد از ورود به کانادا به دلیل رفتاری که با آنان می‌شود، می‌ترسند.»

در چند مورد گزارش شده، شهروندان کانادایی با مشاهده شهروندان آمریکایی در کانادا به آنها گفته اند «به آمریکا، خانه خودتان برگردید.»

پیش از بحران ویروس کرونا، روزانه حدود ۳۰۰ هزار نفر از مرز آمریکا و کانادا تردد داشتند اما از ماه مارس تاکنون حدود ۹۵ درصد از تردد‌های غیر تجاری در این مرز کاهش یافته است؛ این وضعیت در مرز آمریکا و مکزیک هم حاکم است.

با این وجود قانونی برای اعمال محدودیت از سمت دولت مکزیک در دستور کار قرار نگرفته است.

مردم شهر‌های مرزی مکزیک خود به صورت خودجوش جاده‌ها را با بلوک‌های سیمانی مسدود کرده اند و از خودرو‌های عبوری می‌خواهند تا مدرکی نشان بدهند تا ثابت کنند ساکن مکزیک هستند، در غیر این صورت مکزیکی‌ها آن‌ها را راه نداده و به سمت مرز بر می‌گردانند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *