رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر دفاع: برنامه‌های وزارت دفاع در حوزه‌های غیرنظامی نسبت به سال قبل رشد داشته است

11:38 - 26 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۲۱۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
وزیر دفاع گفت: با توجه به شرایطی که تحریم ایجاد کرده است و اقبالی که بخش‌های مختلف کشور نسبت به صنایع نظامی دارند، حوزه نفت، انرژی، خودروسازی حوزه‌های دریایی، هوایی، ریلی و مسکن در همه این‌ها برنامه ما نسبت به سال قبل رشد دارد و به ریز اقدامات را دنبال می‌کنیم تا محقق شوند.
امیر سرتیپ امیر حاتمی - امیر سرتیپ امیر حاتمی امروز در یک نشست خبری به مناسبت ۳۱مرداد ماه «روز صنعت دفاعی کشور» در پاسخ به سؤال خبرنگار میزان درباره سرفصل‌های در نظرگرفته شده وزارت دفاع جهت تحقق راهبرد جهش تولید بیان داشت: بخشی از تولیدات ما تولیداتی است که برای تأمین نیاز‌های نیرو‌های مسلح انجام می‌شود.

وی افزود: سال گذشته که سال رونق تولید بود و در عین حال که با تنگنای بودجه‌ای مواجه بودیم سعی کردیم در سال رونق تولید برنامه نیرو‌های مسلح را در حدود ۱۲۰درصد - دقیقا ۱۱۸ درصد - اجرایی کنیم.

امیرحاتمی یادآور شد: در ابتدای سال یک برنامه‌ای را با نیرو‌های مسلح می‌بندیم که چه چیز‌هایی را برای نیرو‌های مسلح در طول سال آماده کنیم که با وجود این شرایط کشور توانستیم ۱۱۸درصد یعنی ۱۸درصد بالاتر از برنامه اهداف را محقق کنیم.

وزیر دفاع بیان داشت: امسال نیز براساس راهبرد جهش تولید، برنامه نیرو‌های مسلح را دقیقاً برنامه ریزی کردیم با این دید که می‌دانستیم مضایق بودجه‌ای همچنان وجود دارد، اما با همان منطقی که رهبر معظم انقلاب با علم به همان وضایق امسال را سال جهش تولید نامیدند ما هم برنامه هایمان را مفصل دیدیم و تا اینجا توانستیم به طور مفصل این برنامه‌ها را محقق کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال هم‌ بتوانیم برنامه‌ها را در حوزه نظامی بالای صددرصد محقق کنیم. در حوزه غیر نظامی این برنامه‌ها قدری مفصل‌تر است و با توجه به شرایطی که تحریم ایجاد کرده است و اقبالی که بخش‌های مختلف کشور نسبت به صنایع نظامی دارند، حوزه نفت، انرژی، خودروسازی حوزه‌های دریایی، هوایی، ریلی و مسکن در همه این‌ها برنامه ما نسبت به سال قبل رشد دارد و به ریز اقدامات را دنبال می‌کنیم تا محقق شوند.

امیرحاتمی تاکید کرد: چنانچه ما اخیرا لاستیک سازی را در لرستان رو‌نمایی و افتتاح کردیم و کار‌هایی از این دست که به تولید برمی گردد چه در درون نیرو‌های مسلح و چه کمک‌هایی بایستی به کشور انجام دهیم.

وزیر دفاع بیان داشت: در برنامه جهش تولید را دیدیم و با همه مضایق و مشکلات سعی می‌کنیم در عمل نیز این برنامه‌ها را اجرایی کنیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *