اولیانوف: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است

9:24 - 26 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۱۲۷
نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در واکنش به شکست قطعنامه آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، غیر قابل توجیه بودن این اقدام را دلیل شکست آن توصیف کرد.

– «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی، در پیامی توییتری به بیانیه وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به درخواست «ولادیمیر پوتین»، رییس جمهور روسیه، واکنش نشان داد.

اخیرا «پوتین» خواستار برگزاری نشستی مجازی در شورای امنیت با حضور ایران و آلمان شده بود؛ وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این درخواست گفته که شورای امنیت بهترین مکان برای بحث درباره تحریم تسلیحاتی است.

«اولیانوف» در پاسخ به این بیانیه وزارت خارجه آمریکا نوشت «آمریکا پیش‌تر این بهترین مکان را آزموده و شکست خورده است، زیرا تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در تناقض با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به شمار می‌رود و غیر قابل توجیه است.»

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی می‌گوید «این موضوع که آمریکا به مدت ۱۹ ماه تلاش کرده تا با روسیه ردباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مذاکره کند، تطابقی با واقعیت ندارد.«

نتیجه رای گیری شورای امنیت پس از ماه‌ها تلاش واشنگتن برای جلب نظر اعضا و متقاعد کردن آنها به منظور تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در ساعات اولیه روز شنبه به وقت تهران اعلام شد.

از مجموع ۱۵ عضور شورای امنیت، آمریکا و جمهوری دومینیکن به قطعنامه پیشنهادی رای مثبت، چین و روسیه رای منفی و انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک، استونی، اندونزی، ویتنام، آفریقای جنوبی، تونس، نیجر و سنت وینسنت رای ممتنع دادند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *