ادعای ترامپ در مورد فعال کردن تحریم‌ها علیه ایران در هفته آینده

8:50 - 26 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۱۱۲
رییس جمهور آمریکا ادعا کرد که طی هفته آینده تحریم‌های لغو شده سازمان ملل علیه ایران را از طریق مکانیسم ماشه فعال می‌کند.

ادعای ترامپ در مورد فعال کردن تحریم‌ها علیه ایران در هفته آینده - «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، روز یکشنبه، ۲۶ مرداد، و در پی شکست قطعنامه پیشنهادی اش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی شد «قصد دارد هفته آینده تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را از طریق مکانیسم ماشه برجام فعال کند.»

به گزارش «وال استریت ژورنال»، «ترامپ» در کنفرانسی خبری در «بدمینستر» ایالت «نیوجرسی» مدعی شد که دولتش قصد دارد هفته آینده به منظور بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، به صورت یکجانبه اقدام کند.

وی در این اظهارات خود ادعا کرد که پیش از رای گیری روز جمعه شورای امنیت، از ناکامی قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اطلاع داشته است.

ترامپ گفت «ما می‌دانستیم نتیجه رای گیری چه می‌شود؛ ما مکانیسم ماشه را فعال می‌کنیم و شما آن را هفته آینده تماشا خواهید کرد.»

رییس جمهور آمریکا در این کنفرانس خبری، احتمال حضور در نشست ویدئویی پیشنهادی «ولادیمیر پوتین»، رییس جمهور روسیه در مورد ایران را رد کرده و گفت «به نظرم تا بعد از انتخابات صبر می‌کنیم.»

وی همچنین مجددا به چین و «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمله کرده و مدعی شد که ایران و چین مشتاق شکست وی در این انتخابات هستند.

نتیجه رای گیری شورای امنیت پس از ماه‌ها تلاش واشنگتن برای جلب نظر اعضا و متقاعد کردن آن‌ها به منظور تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در ساعات اولیه روز شنبه به وقت تهران اعلام شد.

از مجموع ۱۵ عضور شورای امنیت، آمریکا و جمهوری دومینیکن به قطعنامه پیشنهادی رای مثبت، چین و روسیه رای منفی و انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک، استونی، اندونزی، ویتنام، آفریقای جنوبی، تونس، نیجر و سنت وینسنت رای ممتنع دادند.

تحریم تسلیحاتی ایران در مهر ماه سال جاری براساس توافق هسته‌ای منقضی می‌شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *