امام جمعه فردیس: نمازجماعت این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

14:56 - 25 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۶۸۷۸
امام جمعه فردیس گفت: با توجه به اینکه در آستانه روز جهانی مسجد و ماه محرم هستیم نمازجماعت از امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این شهرستان اقامه خواهد شد.
امام جمعه فردیس: نمازجماعت از امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان فردیس برگزار می‌شودحجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ایمانی در گفت‌وگو با میزان، ضمن اشاره به برگزاری نماز جمعه در این شهرستان بیان کرد: از زمان انتشار ویروس کرونا در اواخر بهمن ماه سال گذشته نماز جمعه در شهرستان فردیس تا اطلاع ثانویه اقامه نمی‌شود.
 
امام جمعه فردیس گفت: با توجه به اینکه در آستانه روز جهانی مسجد و ماه محرم هستیم نماز جماعت از امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این شهرستان اقامه خواهد شد.
وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: مراسم محرم نیز بیش از یک ساعت نباید به طول بیانجامد و در حد روضه خوانی و منبر باید برگزار شود. سینه زنی در فضای باز باشد و حرکت دسته‌های عزاداری نیز ممنوع خواهد بود تا با رعایت نکات بهداشتی ضمن عزاداری در این ماه، سلامت مردم نیز حفظ شود.
 
بر اساس اطلاعیه شماره ۱۵ شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خصوص اقامه مجدد مراسم عبادی – سیاسی نمازجمعه در سراسر کشور و شهر تهران ضمن رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبت از سلامتی هموطنان عزیز، با هماهنگی کامل ستاد ملی مقابله با کرونا، علاوه بر مناطق سفید، در مناطق زردی که مسئولان ذی‌ربط و دستگاه‌های تخصصی بر آمادگی پایگاه‌های نمازجمعه برای اجرای پروتکل اجماع داشتند، در مجموع، ۵۸۷ نمازجمعه در هفته گذشته اقامه شود و در عین حال، بنا بر گزارش ارائه شده در آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، نهاد نماز جمعه، از نظر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در رتبه اول کشور قرار گرفته است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *