پیش فروش نفت در هفته آینده ارتباطی با طرح گشایش اقتصادی دولت ندارد

12:24 - 24 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۶۵۸۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
بررسی طرح پیش فروش نفت در هفته آینده حکایت از عدم ارتباطات این موضوع با طرح گشایش اقتصادی دولت دارد.
- پس از گمانه زنی‌های فراوان در خصوص طرح دولت برای گشایش اقتصادی، رییس جمهور از طرح فروش نفت در قالب اوراق قرضه خبر داد با این وجود هنوز جزئیات بیشتر و نحوه اجرای آن مشخص نشده است.

امروز خبر‌هایی در خصوص آغاز طرح گشایش اقتصادی دولت از هفته آینده با پیش فروش نفت در بورس انرژی اعلام شده که بررسی‌ها نشان می‌دهد که فروش نفت از سوی شرکت ملی نفت از گذشته وجود داشته و این موضوع ارتباطی با طرح گشایش اقتصاد دولت ندارد.
فروش اوراق سلف موازی شرکت ملی نفت ایران طبق روال گذشته برای تامین منابع مالی مورد نیازشرکت با سود مشخص و زمان بازپرداخت معین منتشر می‌شود و سابق بر این فروش اوراق سلف موازی مانند نفت کوره نیز صورت گرفته است.

بر اساس اعلام سایت بورس انرژی فروش اوراق سلف نفتی با عرضه بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت از یک شنبه آینده ۲۶ مرداد ماه در تالار بورس انرژی با قیمت هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان آغاز خواهد شد.

حداقل خرید برای هر نفر در این عرضه اولیه یک بشکه و حداکثر ۲۰ هزار بشکه است همچنین سود اوراق ۱۹ درصد و بدون پرداخت دوره‌ای است، بر اساس این اطلاعیه، حداکثر ۱۰ روز کاری پس از پایان دوره عرضه اولیه معاملات ثانویه این اوارق آغاز می‌شود و ساعت معاملات ثانویه نیز از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه روز‌های کاری بورس تعیین شده است.
 
پیش فروش نفت در هفته آینده ارتباطی با طرح گشایش اقتصادی دولت ندارد


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *