ساخت دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا در کاشان

16:01 - 23 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۶۴۵۰
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کاشان گفت: محققان دانشگاه کاشان توانستند دستگاهی پیشرفته برای تصفیه و ضد عفونی هوا بدون تولید گاز‌های مضر در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا بسازند.

ساخت دستگاهی پیشرفته برای تصفیه و ضدعفونی هوا - ایسنا نوشت: دکتر مجید منعم زاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کاشان گفت: این دستگاه با استفاده از فناوری پلاسمای سرد، باعث تصفیه و ضد عفونی کردن محیط می‌شود.

وی با بیان اینکه، سرعت و قدرت ضد عفونی کنندگی بالای دستگاه مانع باقی ماندن ویروس کرونا این مهمان ناخوانده در هوای محیط شود، اظهار کرد: توان مصرفی دستگاه ۳۰۰ وات بوده، همچنین این دستگاه با دبی ۱۵۰ مترمکعب در ساعت، دارای سیستم کنترل از راه دور و صفحه کلید لمسی بوده و قابلیت تنظیم دبی دستگاه را بسته به فضای مربوطه داراست.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه در حال حاضر این دستگاه مراحل تست و تاییدیه فنی را می‌گذراند، خاطر نشان کرد: با توجه به حضور ویروس کرونا در کشورمان و از طرفی اهتمام مسوولان و دست اندرکاران به پاکسازی محیطی از ویروس، بهره‌گیری از این دستگاه می‌تواند ثمرات بسیاری را برای سلامت مردم کشورمان به دنبال داشته باشد.

دکتر منعم زاده بابیان اینکه در کشور این ویروس فراگیر شده و به سرعت در حال گسترش است و راهکار‌های علمی می‌تواند ثمربخش باشد و تاحدود زیادی به سلامت مردم جهان و کشورمان کمک کند، اظهار کرد: پاکسازی کامل و دقیق محیط‌های عمومی همانند مترو و اتوبوس‌ها، میکروب زدایی اتاق‌های بیمارستانی، ضدعفونی کردن محیط‌هایی همانند تالار‌ها و سالن‌های همایش‌ها و سینماها، گندزدایی محیط‌های سرپوشیده پرجمعیت، اهتمام به پاکسازی و تصفیه هوای مکان‌های عمومی همانند بقاع متبرکه و مساجد، ضدعفونی کردن محیط‌های ورزشی و سالن‌های آرایشگاهی، مدارس و دانشگاه‌ها، ساختمان‌های اداری و دولتی و ... می‌تواند به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و راهکار تمامی این موارد نیز از طریق این چنین دستگاه‌هایی قابل اجرا خواهد بود.

بر اساس اعلام وزارت علوم، محققان ساخت این دستگاه آقایان اکبر تکری، حامد بنانی فرد، رضا محصل و سید علیرضا موسوی از دانشجویان دانشگاه کاشان هستند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *