عمران خان: شیعیان پاکستان باید دنباله رو الگوی ایران دربرگزاری مراسم محرم باشند

23:37 - 22 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۶۳۲۸
نخست وزیر پاکستان با اشاره به رعایت توصیه‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، گفت: شیعیان پاکستان باید دنباله رو الگوی ایران دربرگزاری مراسم محرم باشند.

-  عمران خان طی سخنانی با اشاره به پیروی مردم پاکستان از الگوی مراجع تقلید ایران در برگزاری مراسم ماه محرم در این کشور، اظهار کرد: ویروس کرونا در سراسر جهان قربانیان بسیاری را گرفته است، اما با این وجود توانستیم در پاکستان با انجام قرنطینه هوشمند، گسترش این ویروس منحوس را به مقدار بسیاری کنترل کنیم.

نخست وزیر پاکستان در ادامه اظهار کرد: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به شدت کاهش یافته است که این به معنای نادیده گرفتن توصیه‌های بهداشتی نیست.

وی همچنین در ادامه بر تداوم رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی به عنوان یک اصل مهم تاکید کرد.

عمران خان با اشاره به در پیش بودن ماه محرم الحرام، اظهار کرد: در آستانه ماه محرم هستیم و از این رو باید توصیه‌های بهداشتی را در مراسم این را جدی بگیریم تا در ادامه شاهد گسترش دوباره ویروس کرونا نباشیم.

نخست وزیر پاکستان افزود: من دیدم که مراجع در ایران فتوایی صادر کرده اند که عزاداری در ماه محرم امسال همانند سال‌های گذشته صورت نخواهد گرفت و از این رو باید پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شود.

عمران خان در پایان با بیان اینکه توقع ما این است که شیعیان پاکستان هم دنباله روی این الگو باشند، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا با نابودی ویروس کرونا شاهد برگزاری مراسم عزاداری همچون سال‌های گذشته در تمامی کشور‌ها باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *