سامانه نوبت دهی الکترونیکی اجرای احکام در کرمان اجرایی می‌شود

7:44 - 23 تير 1399
کد خبر: ۶۳۷۰۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان کرمان راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیک اجرای احکام مدنی و کیفری ظرف یک هفته آینده را مورد تاکید قرار داد و گفت: برنامه ساماندهی ارجاع پرونده‌ها به مراجع انتظامی به صورت بومی طراحی شده و نقایص آن نیز رفع شده و به خوبی در دست انجام است.
سامانه نوبت دهی الکترونیکی اجرای احکام در کرمان اجرایی می‌شود- یدالله موحد، اقدام برای بهبود کیفیت آرشیو الکترونیک در استان کرمان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را مورد تقدیر قرار داد و گفت: این طرح در سطح کشوری در برخی استان‌ها اجرایی شده و موفق بوده است.

وی در جلسه شورای انفورماتیک دادگستری کل استان کرمان افزود: به منظور تحقق آرشیو الکترونیک باید تیم‌هایی در شهرستان‌های سیرجان، جیرفت و بم نیز مستقر شده و این کار را دنبال کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان، راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیک اجرای احکام مدنی و کیفری ظرف یک هفته آینده را مورد تاکید قرار داد و افزود: برنامه ساماندهی ارجاع پرونده‌ها به مراجع انتظامی به صورت بومی طراحی شده و نقایص آن نیز رفع شده و به خوبی در دست انجام است.

این مقام قضایی در استان کرمان عنوان کرد: با استفاده از برنامه ساماندهی ارجاع پرونده‌ها به مراجع انتظامی ظرفیت ویژه‌ای در اختیار دادسرا‌ها قرار گرفته است و این سامانه فرصت بسیار خوبی را برای نظارت دادستا‌نها و قضات شعبه‌ها فراهم می‌کند.

موحد بر ورود اطلاعات صحیح به سیستم تاکید کرد و ادامه داد: سازوکار‌های لازم برای ارائه اطلاعات صحیح به سامانه‌ها فراهم شده و نظارت‌های بسیار خوبی در این حوزه انجام می‌شود و یکی از محور‌های اصلی کار حوزه حفاظت اطلاعات در این بخش تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: کارمندانی که وسواس لازم در ورود اطلاعات صحیح به سیستم را دارند، باید مورد تشویق قرار گیرند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر پیگیری‌های کشوری برای توسعه تجهیزات فناوری اطلاعات تاکید کرد و گفت: عدم واگذاری تجهیزات فناوری اطلاعات لازم برای اجرای کار‌ها در مراجع قضایی، روند خدمت رسانی به مردم را با مشکل مواجه می‌کند و از آنجا که بخش قابل توجهی از خدمات دستگاه قضایی به صورت انلاین و الکترونیک انجام می‌شود، توسعه تجهیزات فناوری اطلاعات اهمیت ویژه‌ای دارد.

معاون آمار و فن اوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان نیز با اشاره به این مطلب که قرارداد لازم برای تحقق آرشیو الکترونیک با بخش خصوصی منعقد شده است، گفت: اجرای سامانه نوبت دهی الکترونیک برای اجرای احکام نیز در استان کرمان اجرایی شده است.

مهدی بخشی اظهار کرد: برنامه ساماندهی ارجاع پرونده‌ها به مراجع انتظامی به صورت بومی طراحی  و نقایص آن نیز رفع شده و به خوبی در دست انجام است.

بیشتر بخوانید:
 
وی افزود: نظارت لازم برای جلوگیری از ورود اطلاعات نادرست انجام شده است، زیرا ورود اطلاعات صحیح به سیستم در برنامه ریزی مناسب و هدفمند جایگاه ویژه‌ای دارد.

بخشی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۶ درصد ابلاغیه‌های قضایی استان کرمان به صورت الکترونیک صادر می‌شود.

معاون آمار و فن اوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان بر لزوم اختصاص اعتبارات لازم برای تامین زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز این حوزه نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *