رئیس مرکز پژوهش‌ها: گزارش «اداره بدون نفت اقتصاد» را با قید طبقه‌بندی تهیه کرده‌ایم

11:28 - 16 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۹۸۱۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه در شرایط تحریم‌ها قرار گرفته‌ایم، گفت: این مرکز گزارشی با عنوان چگونه اقتصاد را بدون نفت اداره کنیم تهیه کرده است این گزارش گزارش طبقه بندی شده و البته موارد غیر طبقه بندی شده آن را در سایت مرکز پژوهش‌های مجلس قرار گرفته است.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: گزارش «اداره بدون نفت اقتصاد» را با قید طبقه‌بندی تهیه کرده‌ایمبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، کاظم جلالی امروز در مراسم نکوداشت روز خبرنگار با اشاره به وضع موجود گفت:  ما در شرایط حساسی هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ سیاسی در کشور قرار داریم. این شرایط شرایط خاصی است که باید رسانه‌ها متناسب با این شرایط حرکت کند.

جلالی با بیان اینکه ما در شرایط تحریم‌ها قرار گرفته ایم، تاکید کرد: در همین زمینه مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی با عنوان چگونه اقتصاد را بدون نفت اداره کنیم تهیه کرده است این گزارش گزارش طبقه بندی شده و البته موارد غیر طبقه بندی شده آن را در سایت مرکز پژوهش‌های مجلس قرار گرفته است.

رئیس مرکز پژو هش‌های مجلس اظهارداشت: ما معتقدیم ظرفیت‌های کشور به شکل مطلوبی مورد استفاده قرار نگرفته است و ما می‌توانیم از این ظرفیت‌ها برای کمتر کردن اثر تحریم‌ها استفاده کنیم.

وی بیان داشت: همچنین ما پس از تهیه گزارش چگونه اقتصاد بدون نفت اداره کنیم گزارشات دیگری را آماده و ارائه کردیم البته به دلیل اینکه بخشی از گزارش‌های ما مورد استفاده و سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد به صورت طبقه بندی ارائه می‌شود که ممکن است در دسترس رسانه‌ها نباشد، اما برای مسئولین ارسال می‌شود.

جلالی بیان داشت:همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس تک تک صنایع کشور را مورد بررسی قرار داد تا آثار تحریم‌ها بر روی این صنایع مشخص شود.

وی با بیان اینکه تبعاً ما در شرایط فعلی باید وحدت را ملاک کار قرار دهیم تاکید کرد: باید از همه توان خودمان استفاده کنیم و برنامه منسجمی برای اداره کشور داشته باشیم؛ امروز باید بدانیم که زود و درست باید تصمیم‌گیری کنیم و این مسئله بسیار مهم است و در همین زمینه رسانه‌ها نقش مهمی دارند.

مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها نظام تحریمی خود را تقویت می‌کنند، بیان داشتت: استراتژی آمریکایی‌ها گفت‌وگوی نرم و ملایم تحت فشار است گاهی امریکایی‌ها دم از مذاکره می‌زنند، ولی اقداماتشان اقدامات سختی است و به قول مقام معظم رهبری در زیر دستکش د مخملی یک دست آهنین و چدنی قرار داده اند.

وی با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه تاکید کرد: تحریم ظریف به هیچ وجه قابل قبول نیست. دکتر ظریف هم بیان شان هم دیپلماسی ایشان یک دیپلماسی قوی و موفقی است بنابراین این رفتار مسئولین آمریکایی نشان می‌دهد که سیاست متوازنی هم در بخش سیاست خارجی آمریکا وجود ندارد. با این حال امیدواریم از این مرحله با وحدت و اتحاد عبور کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه ظرفیت‌های کشور ظرفیت‌های کمی نیست، بیان داست: به عنوان مثال ما در بحث یارانه‌ها ظرفیت‌های خوبی داریم. اگر درست نگاه شود عدد پرداخت یارانه ها، عدد بسیار بالایی است البته این شیوه ارائه یارانه‌ها نه هدفمند است و نه عادلانه.

وی تاکید کرد: البته دولت و مجلس و مرکز پژوهش‌ها بر روی این مسئله کار کرده و حتی به طور مشترک بر روی این مسئله در شورای عالی هماهنگی سران قوا کار شده است. یارانه‌ها امکانی برای کشور در وضعیت فعلی دارد که البته باید مد نظر قرار گیرند. البته جراحی در این شرایط سخت است لذا امیدواریم بتوانیم در این بخش هم جراحی داشته باشیم.

ادامه دارد


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *