حمایت کشورهای آسیای مرکزی از روند صلح به رهبری افغان‌ستانی ها

20:12 - 16 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۹۷۶۲
پنج کشور همسایه شمالی افغانستان از صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت کردند.

به گزارش گروه بین الملل ، پنج کشور همسایه شمالی افغانستان از صلح به رهبری و مالکیت افغان ها حمایت کردند.

اسپوتنیک در خبری نوشت: پنج کشور آسیای مرکزی حمایت‌شان را از روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها اعلام و تعهد داده‌اند که به همکاری بین‌المللی و حمایت از حکومت افغانستان تا رسیدن به صلح ادامه می‌دهند.

ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان پنج کشور همسایه شمالی افغانستان با صدور یک اعلامیه مشترک تصریح کردند منافع متقابل کشورها در صلح، ثبات، و ارتباطات منطقه است به همین خاطر از تلاش‌های صلح افغانستان حمایت می‌کنند.

در این اعلامیه که نمایندگان پنج کشور آن را امضا کرده‌اند، تاکید شده روند صلح باید یکپارچه و متحدانه به رهبری مالکیت افغان‌ها و با حمایت جامعه بین الملل به پیش برده شود و حمایت و موضع واحد کشورهای آسیای مرکزی از این روند مهم است.
این پنج کشور اعلام کرده‌اند از برنامه‌های 18 سال گذشته دولت حمایت می‌کنند که شامل قانون اساسی، خودکفایی افغانستان که براساس آن حکومت،از طریق افزایش درآمد داخلی، هزینه امنیت و دفاع را تأمین و به شهروندانش زمینه خدمات رسانی عادلانه را فراهم می کند، می‌شود.

در اعلامیه گفته شده سعادت مردمان هر یک از این کشورها با سعادت منطقه گره خورده و از طریق دوام تجارت و سرمایه‌گذاری روی زیربناها بدست می‌آید، و همچنان بر گسترش روابط تجاری و همکاری‌ها اقتصادی تاکیده شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *