سلطانی‌فر: آمادگی برگزاری نمایشگاه تخصصی ورزش ایران در تاجیکستان را داریم

16:47 - 15 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۹۶۰۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
مسعود سلطانی‌فر برای برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در زمینه خدمات و تجهیزات ورزشی در تاجییکستان اعلام آمادگی کرد که با استقبال سفیر تاجیکستان در ایران همراه بود.

به گزارش گروه ورزشی و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در دیدار با نظام‌الدین زاهدی شمس‌الدین‌زاده سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران که بعداز ظهر امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، با ابراز امیدواری از اینکه دوره ماموریت سفیر تاجیکستان با توسعه روابط دو کشور همراه باشد، اظهار داشت: آنچه مسلم است گسترش همکاری‌ها و روابط با توجه به مشترکات فراوان در تاریخ، هویت و فرهنگ دو کشور می‌تواند به سود ایران و تاجیکستان باشد به ویژه آنکه هر دو کشور هم فارسی زبان هستند و پیروزی‌ها و موفقیت‌های ورزشی دو کشور باعث خوشحالی هر دو ملت است.

وی با اشاره به یادداشت تفاهم همکاری بین دو کشور در عرصه ورزشی که سال‌ها پیش به امضا رسیده گفت: در شرایط کنونی ساختار ورزش دو کشور تغییر یافته است و در ایران وزارت ورزش و جوانان و در تاجیکستان کمیته کار با ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند که باید در زمینه فعالیت‌های جدید در قالب همکاری‌های آینده بازنگری داشته باشیم و به همین منظور پیشنهاد تدوین یادداشت تفاهم جدید داده‌ام که ان‌شاءالله به زودی بین دو کشور برای همکاری‌ها در عرصه ورزش و امور جوانان امضا خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان ظرفیت‌های ورزشی دو کشور را موجب ایجاد ارتباط مناسب بین ایران و تاجیکستان دانست و افزود: در امور جوانان با توجه به اشتراکات مذهبی، تاریخی و فرهنگی تعامل بین گروه‌های مختلف جوانان دو کشور، برگزاری هفته‌های فرهنگی امکانپذیر است.

سلطانی‌فر ادامه داد: ورزش ایران در برخی رشته قدرت برتر در دنیا و در رشته‌هایی هم در قاره آسیا حرف اول را می‌زند که این آمادگی وجود دارد که با اعزام مربی و مدرس، شرایط مناسبی را برای پیشرفت ورزش تاجیکستان رقم بزنیم. هر چند که در زمینه بازی‌های بومی محلی مشترکات خوبی بین دو کشور وجود دارد از طرفی تاجیکستان از اولین کشور‌هایی بود که عضو فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای شد و بستر مناسبی را در توسعه زورخانه‌ها در آن کشور بوجود آورد.

وی با اشاره به سفری که چهار سال پیش به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه روحانی به تاجیکستان داشته، اظهار داشت: سفر بسیار موفقیت‌آمیزی بود و مردم استقبال بسیار گرم و مهربانانه‌ای داشتند و دستاورد‌های خوبی هم برای دو کشور به ارمغان آمد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در ایران پیمانکاران بسیار خوبی داریم که در زمینه احداث اماکن ورزشی تجارب خوب و ارزنده‌ای دارند بطوریکه در حال ساخت دو ورزشگاه در عراق هستند و طی سال‌های گذشته هم پیمانکاران ایرانی ۲۵ استادیوم ۱۵ هزار نفری و ۳۵ تا د ۴۰ استادیوم ۵ هزارنفری احداث کرده‌اند و از این توانمندی می‌توانیم برای اجرای پروژه‌های ورزشی تاجیکستان بهره ببریم.

سلطانی‌فر توانمندی ایران در زمینه تولیدات لوازم و تجهیزات ورزشی را هم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ما تولیدکنندگانی داریم که لوازم ورزشی آنها در سطح کیفی بالا و استاندارد به ۱۸ کشور دنیا صادر می‌شود و از طرفی طبق توافقی که صورت گرفته در باکو نمکایشگاه تجهیزات ورزشی ایران برگزار می‌شود که این توانمندی برای برگزاری این نمایشگاه در تاجیکستان وجود دارد و در این بین با توجه به راهبرد‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم ملزم هستیم که ظرفیت‌های موجود کشور را با اولویت کشور‌های همسایه به ویژه فارسی زبان صادر کنیم.

وی از ورزش به عنوان قدرت نرم افزاری یک کشور نام برد که می‌تواند سایر ارتباط‌ها را افزایش دهد و موجب تعمیق روابط کشور‌ها شود.

نظام‌الدین‌زاهدی شمس‌الدین‌زاده سفیر جمهوری تاجیکستان در این دیدار ورزش ایران را دارای پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها بسیار خوب در عرصه بین‌المللی نام برد و با تبریک قهرمانی والیبال ایران در رقابت‌های جوانان جهان تصریح کرد: مردم تاجیکستان از موفقیت‌های ورزشکاران ایران واقعا خشنود می‌شوند و سال گذشته هم در قالب رقابت‌های جام جهانی ما به ایران در فوتبال افتخار کردیم و اکنو اشتیاق فراوان برای بهره‌گیری از تجارب ورزش ایران برای پیشرفت ورزش در تاجیکستان داریم و از پیشنهاد‌های سلطانی‌فر استقبال کرده و زمینه برگزاری نمایشگاه تخصی تجهیزات ورزشی را در تاجیکستان به وجود خواهیم آورد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *