تعداد مدارس برکت امسال به ۱۲۵۰ مدرسه می‌رسد

10:36 - 16 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۹۵۴۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با افتتاح ۱۱۰ مدرسه‌ی جدید در سال جاری، تعداد مدارس برکت در سراسر کشور را، به ۱۲۵۰ مدرسه می‌رساند.

به گزارش گروه جامعه ، این بنیاد در راستای نهضت مدرسه‌سازی و به منظور توسعه‌ی فضا‌های آموزشی و توزیع عادلانه‌ی امکانات تحصیلی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور، ساخت ۱۱۰ باب مدرسه را در این مناطق برای سال جاری پیش‌بینی کرده است.

بر اساس این گزارش، ۱۰ باب مدرسه‌ی ۱۵ کلاسه از مدارس ذکر شده، در مناطق زلزله‌زده‌ی کرمانشاه تکمیل و تقدیم دانش‌آموزان این مناطق خواهد شد.

مدرسه‌سازی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق محروم است که از طریق بنیاد برکت دنبال می‌شود.
براساس تأکید مقام معظم رهبری بر ارتقای عدالت آموزشی در مناطق محروم و در ادامه‌ی نهضت مدرسه‌سازی، بنیاد برکت پس از احداث ۱۰۰۰ مدرسه‌ی اول، ساخت هزار مدرسه‌ی دوم برکت را در دست اقدام دارد.

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تا به امروز نسبت به احداث ۱۶۴۰ مدرسه با ۹۲۴۰ کلاس درس، ظرفیت پذیرش ۱۹۲ هزار دانش‌آموز و اعتباری بالغ بر ۸۶۰۰ میلیارد ریال اقدام کرده، که از این تعداد تاکنون، ۱۱۴۰ باب مدرسه با ۶۱۱۰ کلاس درس، به بهره‌برداری رسیده است.

با افتتاح ۱۱۰ مدرسه‌ی جدید در سال جاری، تعداد مدارس بهره‌برداری شده‌ی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سراسر کشور، به ۱۲۵۰ باب خواهد رسید.

گفتنی است، مدارس بنیاد برکت تاکنون بالغ بر ۲۵۰۰ روستا در ۳۱ استان کشور را تحت پوشش قرار داده‌اند.

هم‌چنین لازم به توضیح است که مدارس برکت در مناطق محروم مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور و با رعایت استاندارد‌ها و الزامات آموزشی و ضوابط فنی و زیربنایی ساخته می‌شوند و پس از تکمیل، تقدیم دانش‌آموزان عزیز این مناطق می‌شود.

براساس تفاهم‌نامه‌ی میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت آموزش و پرورش، مقرر شده است که تعداد مدارس برکت تا چند سال آینده، به ۲۰۰۰ باب مدرسه در سراسر کشور برسد. بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای نیل به این هدف، با وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در تعامل مستمر است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *