استقرار تجهیزات نظامی آمریکا در کره جنوبی موجب تشدید تنش‌ها در شبه جزیره می‌شود

15:06 - 15 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۹۵۳۴
سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرده در صورتی که واشنگتن و سئول هشدار‌های مکرر پیونگ‌ یانگ را نادیده بگیرند بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.

سئول و واشنگتن در صورت نادیده گرفتن هشدار‌های کره شمالی بهای سنگینی پرداخت می‌کنندبه گزارش گروه بین الملل ؛ سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی می‎گوید در صورتی که واشنگتن و سئول هشدار‌های پیونگ‌یانگ را نادیده بگیرند بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.

رسانه رسمی کره شمالی روز سه شنبه این اظهارات هشدارآمیز سخنگوی وزارت خارجه این کشور را منتشر کرده است.

«جو یونگ چول» می‎گوید: آمریکا با استقرار مقادیر زیادی تجهیزات نظامی تهاجمی در کره جنوبی که بی توجهی به تعهدات این کشور مبنی بر توقف رزمایش‌های مشترک موجب تشدید تنش‌ها می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی تاکید کرده "اگر کره جنوبی و آمریکا هشدار‌های مکرر پیونگ‌یانگ را نادیده بگیرند آن‌ها را وادار خواهیم کرد بهای سنگینی بپردازند."

کره شمالی تاکنون بار‌ها اعتراض خود را به مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی اعلام کرده و گفته است که این مانور نقض کننده تعهدی است که ترامپ به رئیس این کشور داده است.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که اخیرا در خبرگزاری رسمی کره شمالی «کِی‌سی‌ان‌اِی» منتشر شد بر تعهد کره شمالی بر حل و فصل مسائل از طریق گفت‎وگو تاکید کرد.

وی گفت: "اگر کره جنوبی و آمریکا به اقدامات خصمانه نظامی خود ادامه دهند، پیونگ یانگ ناچار به اتخاذ مسیر جدید خواهد شد که قبلا نیز اعلام کرده بود. "

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *