رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کتاب «نقاشی قهوه‌خانه» همانند رمان خواندنی است

9:11 - 15 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۹۳۸۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در مراسم افتتاحیه «گزارشگاه نقاشی قهوه‌خانه» ااظهار داشت: در حوزه هنری برای طرح‌های بزرگ وقت صرف شود و آقای کاظمی بیش از ۸ سال برای این اثر کار کرده‌اند چرا که معتقدیم از کار‌های عجله‌ای باید دوری کرد.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، مراسم افتتاحیه «گزارشگاه نقاشی قهوه‌خانه» دوشنبه ۱۴ مرداد ماه با حضور حجت الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه زاده، قائم مقام رییس حوزه هنری و معاون سینمایی حوزه هنری، عبدالحمید قره داغی، معاون مالی و اداری مالی حوزه هنری و مدیرعامل انتشارات سوره مهر، مجدالدین معلمی، معاون هنری حوزهنری و جمعی از ‏استادان، صاحب‌نظران، پژوهشگران، و علاقه‌مندان به عرصه‌های تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری در گالری ‏ابوالفضل عالی حوزه هنری برگزار شد.

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در این مراسم با اشاره به سالروز حقوق بشر اسلامی اظهار کرد: در حوزه هنری مبنای کار تاریخ شفاهی پژوهش محور است و محققان تنها به گفته‌های مصاحبه شوندگان اکتفا نکرده و اعتبار سنجی می‌کنند و اثری که ارائه می‌شود قابل اعتنا در تاریخ نگاری خواهد بود.

وی افزود: محسن کاظمی مولف کتاب «نقاشی قهوه خانه» خود یکی از عناصر اصلی و اساسی تاریخ شفاهی در حوزه هنری بودند و در کتاب خاطرات عزت شاهی نیز ویژگی‌های قلم ایشان را دیدیم.

مومنی‌شریف با بیان این که ویژگی تاریخ شفاهی خواندنی بودن آن است، عنوان کرد: در ایام گذشته آثار غربی‌ها را با آثار خودمان مقایسه می‌کردم و تاسف می‌خوردم. کار تاریخ ما به ویژه بعد از مشروطه تنها برای اهل فن مورد استفاده بوده، اما در سال‌های اخیر تاریخ شفاهی کشورمان خواندنی شده است و امروز شاهد آثاری هستیم که مانند یک رمان خواندنی هستند. اثر آقای کاظمی یکی از ویژگی‌هایش همین است که نگاه‌ها به این اثر بیشتر احساسی بوده و کسی نتوانسته است به لحاظ اسناد تاریخی ایرادی به اثر وارد کند.

وی با تاکید بر این که مسئولان و مدیران حوزه هنری اهل صبر هستند، عنوان کرد: این فرصت و ویژگی در حوزه هنری وجود دارد که برای طرح‌های بزرگ وقت صرف شود و آقای کاظمی بیش از ۸ سال برای این اثر کار کرده‌اند. معتقدیم از کار‌های عجله‌ای باید دوری کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *