رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صهیونیست‌ها طرح‌های توطئه آمیز علیه فلسطینیان را هیچ‌گاه تمام نخواهند کرد

22:12 - 14 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۹۳۰۲
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل فلسطین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی توطئه‌هایی برای تخریب بناهای تاریخی مسجدالاقصی دنبال می‌کند، گفت: صهیونیست‌ها طرح‌های توطئه آمیز خود علیه فلسطینیان را هیچ‌گاه تمام نخواهند کرد. صهیونیست‌ها همواره مسیر توسعه طلبی در سرزمین‌های اشغالی و فلسطین زدایی را دنبال خواهند کرد.
فلسطینمصیب نعیمی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در تخریب واحدهای مسکونی فلسطینیان در سرزمین های اشغالی بیان کرد: در هنگام امضای توافقنامه اسلو برای همگان روشن بود که این رژیم پس از ناکامی خود در سرکوبی مردم فلسطین، برای دستیبابی به اهداف خود؛ از مسیر سازش برای سلطه بر فلسطینیان اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: از همان ابتدا خیلی‌ از فلسطینیان با روند سازش با رژیم صهیونیستی مخالفت کردند و پس از آن شاهد وقوع انتفاضه‌های متعدد بودیم؛ لذا مبارزات گسترده‌ای توسط گروه‌ها و مجموعه‌های جهادی فلسطینی معتقد به مبارزه دنبال شد.

کارشناس مسائل فلسطین عنوان کرد: تشکیلات خودگردان با امید اینکه بالاخره در سایه مذاکره بخشی از سرزمین فلسطین را باز پس می‌گیرد؛ با این توهم به دنبال سرابی بود که امروزه برای همه روشن شده که رژیم صهیونیستی نه تنها مسیر توسعه طلبی‌اش را متوقف نکرده است بلکه از خود تشکیلات خودگردان به عنوان ابزاری برای پیشبرد مقاصد خود سوءاستفاده کرده و بیشترین سرکوب را علیه فلسطینیان اعمال می‌کند.

نعمیی با بیان اینکه صهیونیست‌ها پس از محاصره بیت المقدس توسط ده‌ها شهرک که قلب بیت المقدس را هدف قرار داده‌اند،  توطئه‌هایی برای تخریب بنا‌های تاریخی مسجدالاقصی را نیز دنبال می‌کنند، افزود: آنها خانه شهروندان فلسطینی در بیت المقدس را به بهانه‌های مختلف تخریب می‌کنند و  این شهروندان بیگناه را به سوی مهاجرت سوق می‌دهند.

وی بیان کرد: این اتفاقات موضوع جدیدی است، سالهاست که رژیم اشغالگر صهیونیستی به فلسطینیان اجازه ساخت بنای جدید و بازسازی نمی‌دهد و برخی را هم وادار می‌کنند تا خانه‌هایشان را بفروشند تا یهودیانی را در بیت المقدس شرقی که عمدتا فلسطینی نشین است وارد کنند و جمعیت یهودیان مهاجر در بیت المقدس را افزایش دهند.

کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به اینکه تخریب منازل فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی متوقف نخواهد شد، گفت: اخیرا لغو تمام توافقات تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی نیز پس از تخریب واحدهای مسکونی فلسطینیان و بعد از یک مرحله ناامیدی  نسبت به آینده صورت گرفت.

نعیمی یادآورشد: بقیه گروه‌های فلسطینی، اقدام تشکیلات خودگردان در لغو تمام  توافقات شان با رژیم صهیونیستی را به فال نیک گرفتند، چون هر زمان که در داخل فلسطین یک وحدت بین گروه‌های مختلف اتفاق بیفتد، عرصه و شرایط به صهیونیست‌ها تنگ خواهد شد.

وی اظهار کرد: امروز صهیونیست‌ها سعی می‌کنند با هر بهانه‌ای فلسطینیان را از سرزمین اشغالی بیرون برانند، لذا برخی از آنها را به عنوان تابعیت در اروپا پخش کرده و عده ای را به اردن می‌فرستند. با این حال، اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین پس از دوره‌های پرهزینه سازش، اقدام خوبی بوده است. صهیونیست‌ها طرح‌های توطئه آمیز  خود علیه فلسطینیان را هیچگاه تمام نخواهند کرد. صهیونیست‌ها همواره مسیر توسعه طلبی در سرزمین های اشغالی و فلسطین زدایی را دنبال خواهند کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *