باید به معلمان دوره ابتدایی امتیازات ویژه تعلق بگیرد

14:07 - 14 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۹۲۰۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: باید به معلمان دوره ابتدایی نگاه ویژه‌ای شود و این معلمان در پرداختی‌ها و امتیازات به صورت ویژه مدنظر قرار بگیرند.

به گزارش گروه جامعه ، سید جواد حسینی در نشست با رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و مدیران آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به پهناوری استان کرمان، اظهار کرد: استان کرمان جمعیت موزاییکی دارد که دارای مناطق عشایری، شهری و روستایی است و عدم تعادل‌های منطقه‌ای و مهاجرپذیری در استان کرمان وجود دارد.

وی افزود: در طرح مناطق لازم التوجه، مدارس لازم التوجه و دانش آموزان لازم التوجه، استان کرمان لحاظ می‌شود و در مناطقی از استان که امکانات لازم فراهم باشد، تأسیس شعبه‌ای از دانشگاه فرهنگیان را پیگیری خواهیم کرد.

حسینی بابیان اینکه آموزش و پرورش پیشرفته دارای استاندارد‌هایی است، گفت: برخی از این استانداردها؛ شاخص فضا و تجهیزات و نیروی انسانی است که در بخش نیروی انسانی ورودی دانشگاه فرهنگیان و ماده ٢٨بسیار مهم است که به دنبال توزیع و تخصیص بهینه نیروی انسانی در سطح کشور هستیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مطالبات و معوقات فرهنگیان و پرداختی‌های کادر اداری، اظهار کرد: باید به معلمان دوره ابتدایی نگاه ویژه‌ای شود و این معلمان در پرداختی‌ها و امتیازات مدنظر قرار بگیرند.

وی بابیان اینکه روستا مرکزی و تفکیک دختران و پسران به‌ویژه در مقطع متوسطه اهمیت دارد، گفت: روند پیشرفت مراحل عملیاتی اردوگاه نبی اکرم (ص) خورند، سالن چندمنظوره شهدا و تکمیل استخر مرکز رفاهی راین در استان کرمان راپیگیری می‌کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ۱۲ طرح برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داریم و طرح نماد را به‌طور جدی در مناطق اجرایی می‌کنیم لذا در این طرح‌ها از ظرفیت مشاوران مدارس، مدرسان خانواده، مراکز مشاوره خانواده، کانون یاوران زندگی در مدارس استفاده خواهیم کرد.

حسینی بابیان اینکه رویکرد ما در مرحله اول محرومیت‌زدایی است، گفت: طرح ساماندهی مدارس با دو رویکرد کاهش تنوع مدارس و بهینه‌سازی فضا‌های آموزشی را پیگیری خواهیم کرد و این طرح به شورای استان‌ها و مناطق ارسال خواهد شد تا نظرات و پیشنهاد‌های خود را ارائه دهند و پس‌ازآن پیگیر تصویب و قانونی شدن این طرح خواهیم شد.

وی با اشاره به راهکار‌های پیش‌بینی‌شده برای حل مسئله کمبود نیروی انسانی، اظهار کرد: در مهرماه ٢٠هزار دانشجو معلم از دانشگاه فرهنگیان، شهید رجایی و ماده ٢٨ مشغول به کار خواهند شد که با استمرار حضور بازنشستگان و طرح‌هایی همچون معلم تمام‌وقت، خرید خدمات آموزشی، نوبت دوم و... کمبود نیروی انسانی جبران خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *