جنگ در یمن برای امارات پایان یافت

15:09 - 13 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۸۹۲۵
عبدالخالق عبدالله، مشاور پیشین ولیعهد ابوظبی از پایان جنگ در یمن خبر داده و گفت فقط اعلام رسمی پایان جنگ باقی مانده است.
جنگ در یمن پایان یافته و فقط اعلام رسمی آن باقی مانده استبه گزارش گروه بین الملل ؛ «عبدالخالق عبدالله» مشاور پیشین «محمد بن زاید» ولیعهد «ابوظبی» در میانه تغییر موضع سیاسی و نظامی مقامات ابوظبی در مورد بحران یمن اظهار داشت، جنگ در یمن به پایان رسیده است.

عبدالله در مورد جنگ امارات در یمن که از آوریل ۲۰۱۵ آغاز شد، اعلام کرد "جنگ در یمن به پایان رسیده و فقط اعلام رسمی آن باقی مانده است."

مشاور پیشین «شیخ زاید آل نهیان» ولیعهد پیشین ابوظبی و «شیخ محمد بن زاید» ولیعهد فعلی این شهر ضمن رد اعلام موضع مقامات اماراتی مبنی بر رد خروج امارات از یمن تاکید کرد که نیرو‌های اماراتی ماه گذشته در راستای کاهش نیرو‌ها در برخی مناطق یمن را ترک کرده‎اند.
 
عبدالله در توییتی که اخیرا منتشر کرده نوشت: "جنگ در یمن به پایان رسید و فقط اعلام رسمی توقف آن باقی مانده است. امارات بعد از این از وزن سیاسی و دیپلماتیک خود برای اعمال فشار بر سازش و صلح در یمن متمرکز می‌کند."
 
پیش از این رسانه‎های منطقه گزارش دادند که امارات قصد دارد نیروهای خود را از یمن خارج کند که این اقدام با خشم ریاض روبرو شده بود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *