نماینده فدراسیون جهانی سامبو به ایران می‌آید/ پایان حواشی!

13:04 - 13 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۸۸۵۰
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
نماینده فدراسیون جهانی برای پایان دادن به حواسی این رشته در ایران به تهران سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشی ، سورش گوپی نایب رئیس فدراسیون آسیا و رئیس کمیته حقوقی فدراسیون جهانی که رئیس فدراسیون هندوستان است، ضمن تایید مصطفی کریمی به عنوان مسئول انجمن سامبوی ایران، به عنوان نماینده تام الاختیار فدراسیون جهانی برای پایان دادن به شرایط نابسامان این رشته در ایران، بزودی راهی تهران می‌شود.

وی در نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ورزش‌های رزمی اعلام کرده است که روز ۲۰ مردادماه وارد تهران خواهد شد تا شرایط انجمن سامبوی ایران را پیگیری کند.

عملکرد ضعیف انجمن سامبو سبب شد تا مسئولان فدراسیون رزمی در تاریخ بیستم تیرماه سال ۹۷ با برگزاری نشست کمیته فنی، تغییراتی را در این رشته ایجاد کنند.

این تصمیم به تصویب هیأت رییسه نیز رسید و سپس محمود رشیدی رییس وقت فدراسیون رزمی در نامه‌ای به محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون آسیا، مصطفی کریمی را به عنوان رییس جدید انجمن سامبو معرفی کرد.

پس از اینکه شهرام عظیمی تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش‌های رزمی منصوب شد، روند حرکتی انجمن سامبو که شتاب خوبی گرفته بود، به یکباره کُند و در نهایت متوقف شد.

چرا که عظیمی با توجه به کارشکنی‌های مسئولان قبلی انجمن سامبو، باید از طریق کمیته ملی المپیک ایران در نامه‌ای به فدراسیون جهانی سامبو، کریمی را به عنوان رییس جدید سامبوی ایران معرفی می‌کرد که با وجود پیگیری‌های مسئولان انجمن سامبو، این اتفاق هنوز رخ نداده است.

این امر موجب شد که مسئولان انجمن سامبوی ایران که هنوز به طور رسمی به فدراسیون آسیا و جهان معرفی نشده‌اند، نتوانند تیم ایران را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ثبت نام کنند.

این مسابقات، شهریورماه در هند برگزار می‌شود و زمان ثبت نام نیز تا پنج مردادماه بود که با وجود تلاش مسئولان انجمن سامبو به دلیل معرفی نشدن آن‌ها به ارگان‌های بین المللی، زمان ثبت نام تمام شد و حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از دست رفت.

این مهم در کنار کارشکنی‌های مسئولان قبلی انجمن موجب شد تا فدراسیون جهانی و آسیایی سامبو برای حل مشکلان این رشته در ایران وارد عمل شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *