حرف‌های ناگفته درباره «فردین فرمند»/ نماینده‌ای که به خاطر مردم کشورش گریه کرد

11:01 - 13 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۸۷۴۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
عکسی از یک نماینده پس از انتشار در فضای رسانه‌ای یک «عکس غلط انداز» نام گرفت و تا عنوان «خربزه خوری یک نماینده در صحن مجلس» پیش رفت. حتی افرادی هم از این عکس به عنوان «میان وعده خوری یک نماینده در صحن» یاد کردند، اما گویا این میان وعده، میان وعده فضای مجازی شد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی ۱۲ شهرستان دارد که شهرستان میانه یکی از حوزه‌های انتخابیه این استان است.

این حوزه انتخابیه با جمعیت ۱۸۵و ۸۰۶ دو نماینده در دوره دهم مجلس شورای اسلامی دارد و هم اکنون آقایان فردین فرمند و یعقوب شیویاری سمت نمایندگی این شهرستان را برعهده دارند.

فرمند کیست؟
فردین فرمند در ۱۹ بهمن ۱۳۳۵ در شهرستان «میانه» استان آذربایجان شرقی متولد شد و دارای مدرک فوق دکتری برنامه‌ریزی و دکترای انرژی به همراه تحصیلات مقدماتی حوزوی است. او قبل از نمایندگی مجلس، استاد دانشگاه بود و در سال ۱۳۹۴ با کسب ۲۴ هزار و ۹۹۶ رای از مجموع ۹۴ هزار و ۵۶۶ رای (۲۶.۴۳ درصد آرا) وارد مجلس دهم شد. وی هم اکنون عضو کمیسیون انرژی مجلس است.

روز دوشنبه ۷ مردادماه انتشار عکسی از فردین فرمند نماینده مردم میانه در مجلس با وزیر امور خارجه خبر ساز شد. در شرح این عکس باید گفت که فردین فرمند در حالی که پیراهن از شلوارش بیرون است و کیسه‌ای حاوی میوه‌ای در دست دارد با وزیر امورخارجه مشغول مذاکره است.

البته فردین فرمند پس از انتشار این عکس نهایتا بین خبرنگارای پارلمانی آمد و از محتویات کیسه‌ای که در دست داشت گفت که آن کیسه در دستش خربزه نبوده و مغز کاهو بوده است.
 
حرف‌های که درباره «فردین فرمند» زده نشد

انتقاد از رسانه‌ها
این نماینده مردم میانه اظهار داشت مدتی است رژیم غذایی خاصی داشته و بر همین اساس از غذاخوری مجلس مغز‌های کاهو را که آن‌ها دور می‌ریزند مورد استفاده قرار می‌داده است. وی همچنین با انتقاد از برخی اعتراض‌ها به وی پس از انتشار عکس مذکور گفت نمی‌دانم برخی رسانه‌ها به دنبال چه چیزی هستند.

فرمند البته به محتوای اظهاراتش با ظریف هم اشاره کرد و گفت من و آقای ظریف سال‌ها با هم در نیویورک بودیم و خیلی اوقات با ایشان درباره مسائل روز صحبت می‌کنیم. موضوع صحبت آن روز ما در جلسه علنی مجلس و زمانی که این عکس از من گرفته شد نیز مربوط به سفر اخیر ایشان بود.

با این حال این عکس پس از انتشار در فضای رسانه‌ای یک «عکس غلط انداز» نام گرفت و تا عنوان «خربزه خوری یک نماینده در صحن مجلس» پیش رفت. حتی افرادی هم از این عکس به عنوان «میان وعده خوری یک نماینده در صحن» یاد کردند.
 
با این حال این میان وعده گویا میان وعده فضای مجازی شد و هر کس به طریقی به آن شرحی اضافه کرد، واکنش‌هایی که دور از انصاف بود و حتی ملعبه گرایانه به آن می‌پرداخت. گاه شخصیت اجتماعی این نماینده با پیراهن از شلوار درآمده آن (شرح عکس) مقایسه می‌شد و گاه برخی دهان به نقد خربزه خوری آن در مجلس باز می‌کردند. گستره این موضوع حتی تا جایی پیش رفت که این عکس در یک برنامه زنده تلویزیونی پر مخاطب مورد واکاوی قرار گرفت و اما هیچ کس پرده از چهره این نماینده مجلس آن هم با این سوابق تحصیلی برنداشت و هرچه بود تنها از سوی افراد تهی، حدیث مضحکه بود و شوخی و نقدی که سر و ته ندارد و تنها به درد فضای مجازی می‌خورد. 
 
البته هدف بستن دهان منتقدان نیست هرچند استهزاء یک شخص هرگز به معنی نقد نیست. آن هم وقتی از کسی چیزی بیشتر از یک عکس ندانیم!

گریه فردین
دویست و هفتاد و دومین جلسه علنی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ چهارشنبه ۱۲ دی ماه برگزار شد؛ جلسه‌ای که یک حاشیه تلخ، اما شیرین داشت و به سان محتوای «عکس غلط انداز» رسانه‌ای نشد.

این جلسه که مسعود پزشکیان اداره آن را برعهده داشت ساعت حدود ۹ و ۵۰ دقیقه با حاشیه تلخ، اما شیرین همراه بود چرا که «فردین فرمند» نماینده مردم شریف میانه (آذربایجان شرقی) با استناد به قانون آئین‌نامه داخلی مجلس درخواست برگزاری جلسه غیرعلنی کرد تا بتواند به صورت راحت درباره برخی مسائل با محوریت بودجه حرف بزند.
 
حرف‌های که درباره «فردین فرمند» زده نشد
فردین فرمند حین نطق و در حالی که می‌گفت «از بس از رهبر معظم انقلاب هزینه شده است» گریه کرد. وی ادامه داد: من چندین روز است که خواهان برگزاری جلسه غیر علنی مجلس هستم. من در مراسم پدرم گریه نکردم. ولی شما از مقام معظم رهبری خرج کردید. دوباره این بودجه آمده است لذا رهبر انقلاب دیگر نمی‌تواند آن را برگرداند.

وی با گریه خطاب به نمایندگان گفت: دارید چه می‌کنید؟ هر راه قانونی که بود، برای برگزاری جلسه غیرعلنی، طی کرده‌ام، اما قبول نکردند، امروز صبح دوباره گفتند که امضا جمع کنید که دوباره امضا جمع کردم، من طبق آیین نامه عمل کردم.

فرمند در آن جلسه این را هم گفت که اگر جلسه غیر علنی در مجلس برگزار نشود می‌ترسم قیمت دلار به بالای ۲۰ هزار تومان هم برود. من برای خدای گریه کردم. بخاطر دنیا گریه نمی‌کنم. بخاطر فشار است که گریه می‌کنم.

تعصب ملی
البته شاید این تعصب ملی و میهنی برای برخی‌ها قابل قبول نباشد اما نباید از این نکته غافل بود که انتشار یک عکس گویای شخصیت اجتماعی و سیاسی یک شخص نیست و نمی‌تواند همه زوایا را منعکس کند و باید بدانیم نه سادگی یک شخص قابل نقد است و نه تلاش یک نماینده برای تامین منافع مردم کشورش بدون هزینه.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *