حذف هشت نقطه حادثه خیز و مرگ بار در محور‌های مواصلاتی بافت کرمان

9:05 - 13 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۸۷۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بافت از حذف و ترمیم هشت نقطه مرگ بار و حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی این شهرستان پس از ورود مدعی العموم و باهمکاری دستگاه‌های ذی ربط شهرستان خبر داد.
حذف هشت نقطه حادثه خیز و مرگ بار در محور‌های مواصلاتی بافت کرمانخدابخش روح الامینی در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به اینکه با ورود دادستانی هشت نقطه حادثه خیز و مرگ بار در محورهای مواصلاتی بافت حذف و ترمیم شده است، اظهار داشت: پس از کسب گزارش‌های متعدد مردمی و پلیس مبنی بر حادثه خیز بودن برخی محور‌های جاده‌ای واقع در این حوزه قضایی بلافاصله بازدید دادستانی از محور‌های مواصلاتی برون شهری و روستایی شهرستان با حضور مسئولین دستگاه‌های ذی ربط که در بهمن ماه سال ۹۷ صورت گرفت.

وی اعلام کرد: پس از بازدید میدانی از تمامی این محور‌ها، مقرر شد با توجه به آمار بالای تصادفات جاده‌ای اصلاحات لازم در اسرع وقت انجام گیرد.

این مقام قضایی اهم اقدامات انجام شده را تعریض پل تقاطع زیارت سید علی موسی واقع درکیلومتر  ۲۶ محور بافت- ارزوئیه به عرض شش متر، تعریض واصلاح قوس کیلومتر  ۲۴ محور بافت – سیرجان، اصلاح قوس و ترانشه ورودی شهر بزنجان (که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد)، نصب سرعت گاه در کلیه تقاطع‌های اصلی و فرعی، شانه سازی محور دشتاب به منطقه گردشگری خبر به طول ۲۷ کیلومتر، اصلاح قوس کیلومتر ۱۵ محور بافت به ارزوئیه (پیچ داورپناه) و روکش محور‌های روستایی بنگان به طول ۶ کیلومتر و ترمیم مسیر جاده روستایی شصت فیچ به طول ۷ کیلومتر اعلام کرد.

روح الامینی افزود: حفظ جان شهروندان و مسافران باید یکی از اولویت‌های اصلی مسئولین و مقامات مربوطه باشد، آنچنان که شرع مقدس اسلام برای جان مردم اهمیت بسزایی قائل شده است.

دادستان بافت آمار بالای کشته شدگان و مجروحین حوادث رانندگی در کشور را در شأن نظام جمهوری اسلامی ندانست و خواستار اخذ نظر کارشناسان مربوطه و تصویب قوانین به روز و کارآمد جهت حل این مشکل شد.

این مقام قضایی همچنین تصویب قانون بیمه ثالث در سال ۱۳۹۵ را یکی از کار‌های مهم قوه مقننه جهت کاهش درد و رنج و آسیب دیدگان حوادث رانندگی برشمرد و بیان داشت: چنین اقداماتی شایسته تقدیر هستند.


برچسب ها: دادستان بافت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *