تحلیلگر پاکستانی: آمریکا با تحریم ظریف به تشدید تنش ها دامن می زند

10:13 - 13 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۸۶۶۶
یک تحلیلگر پاکستانی با اشاره به پشتیبانی رژیم صهیونیستی از طرح های ضدایرانی کاخ سفید و رویکرد جنگ طلبانه برخی از اعراب در منطقه گفت: آمریکا با تحریم ظریف به تشدید تنش های منطقه ای دامن می زند.

 

به گزارش گروه بین الملل ، عبدالحمید در مقاله ای با عنوان 'تحریم وزیر امور خارجه ایران و اوضاع خلیج فارس' که  در روزنامه پاکستانی «اکسپرس» منتشر شد، افزود: صهیونیست ها که جرات برداشتن قدمی علیه ایران ندارند آمریکا را سپر بلای خود کرده و به این وسیله به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

به عقیده این تحلیلگر پاکستانی، آمریکا در منطقه در کنار بریتانیا و برخی اعراب نقشه اسرائیلی ها را برای رویارویی با جمهوری اسلامی ایران به اجرا گذاشته اند و دلیل اصلی آن نیز این است که رژیم صهیونستی تحمل دیدن ایران آزاد و پرقدرت را ندارد.

وی با اشاره به قدرت نیروهای مسلح ایران به ویژه در آب های بین المللی و واکنش سریع نیروهای ایرانی علیه کشتی انگلیسی، اظهار داشت: واشنگتن و لندن مدعی تشکیل ائتلاف برای تامین امنیت تنگه هرمز ھستند اما این ابتکار هیچ پیشرفتی نداشته و پیشبرد آن نیز به کندی پیش می رود.

عبدالحمید، رژیم صهیونیستی و نتانیاهو را ریشه اصلی مشکلات و تنش ها در منطقه دانست و گفت: دولت سعودی به ویژه بن سلمان نیز خوی ایران ستیزی دارد.

وی اقدامات ضدایرانی آمریکا به ویژه تحریم ظریف را قدم اشتباه کاخ سفید توصیف کرد که ممکن است تمام منطقه را با خطر درگیری روبرو کند، و افزود: دولت های واشنگتن و ریاض درصدد کشاندن پاکستان به سمت خود هستند اما دولتمردان پاکستانی نباید به هیچ قیمتی به ائتلاف ضدایرانی ملحق شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته در واکنش به تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از سوی خزانه داری آمریکا، گفت: موضع اسلام آباد مشخص است و باید به دیپلماسی فرصت داده شود.

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی پاکستان نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا را اقدامی غیرسازنده و مغایر با قوانین و هنجارهای دیپلماتیک دانست.

خزانه داری آمریکا که به اتاق جنگ اقتصادی این کشور علیه مردم ایران تبدیل شده، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریمی خود قرار داد.

ظریف پیشتر (سوم تیر) که احتمال تحریم او را مطرح کرده بودند، در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بود: «هر کس که من را می‌شناسد می‌داند که من یا خانواده‌ام ملکی در خارج از ایران نداریم. من شخصاً حتی حساب بانکی هم در خارج از ایران ندارم. ایران کل زندگی و تنها تعهد من است. بنابراین، من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.»

وزیر خارجه ایران افزود: «تنها تأثیر-و احتمالاً تنها هدفِ- قرار دادن من در فهرست تحریم، محدود کردن توانایی من برای برقراری ارتباط است و شک دارم که این کمکی به کسی بکند. مطمئناً این کار، احتمال تصمیم‌گیری از روی آگاهی در واشنگتن را محدود خواهد کرد.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *