پروپاگاندای جدید؛اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان/ وعده‌ای که اجرا نمی‌شود؟

22:00 - 12 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۸۵۳۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
اجرای رتبه بندی فرهنگیان تا شهریور ۹۸ در حالی توسط شرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح شده است که اعضای کمیسیون مجلس اعلام کردند که اجرای این طرح امکان پذیر نیست و نباید با فرهنگیان بازی کرد و وعده‌ای داد که اجرایی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، «طرح رتبه بندی فرهنگیان تا نیمه شهریور اجرا می‌شود» «اعتبار ۲ میلیارد برای اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان» «افزایش ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان از شهریور ۹۸ با اجرای رتبه بندی فرهنگیان» تیتر و اخبار جذابی که این روز‌ها دست به دست در بین معلمان می‌چرخد و همه را امیدوار به افزایش حقوق ناچیز خود کرده است. در حالی که اعضای کمیسیون مجلس اعلام کردند که اجرای این طرح امکان پذیر نیست و نباید با فرهنگیان بازی کرد و وعده‌ای داد که اجرایی نمی‌شود.

سیدجواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در تاریخ ۲ مرداد در مصاحبه با رسانه ملی گفت: طرح رتبه بندی معلمان از نیمه شهریور ۹۸ اجرایی خواهد شد. با اجرای این طرح ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به دریافتی معلمان افزوده خواهد شد. این طرح شامل همه معلمان خواهد شد. با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی که برای اجرای طرح رتبه بندی در نظر گرفته شده است افزایش حقوق معلمان در احکام حقوقی آنان از شهریور اعمال می‌شود.

همچنین چندی قبل علی ربیعی، سخنگوی هیات دولت نیز گفته است: خوشبختانه امسال ۲ هزار میلیارد تومان با تاکید رئیس‌جمهور برای طرح رتبه بندی فرهنگیان در بودجه پیش‌بینی شده است. در بودجه امسال تصمیم گرفته شده بود که بودجه را از نفت جدا کنیم که نوسانات قیمت نفت روی بودجه تاثیر نگذارد. به رغم این مسئله، رئیس‌جمهور دستور دادند که در این دو هزار میلیارد تومان، هیچ‌گونه کاهشی صورت نگیرد بنابراین این رقم برای قانون رتبه‌بندی اعمال خواهد شد. فکر می‌کنم یکی، دو ماه آینده رتبه‌بندی آغاز خواهد شد و خوشبختانه در دو هزار میلیارد تومان تغییر نخواهد کرد.

این اخبار در حالی دست به دست می‌شود که محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به این سخنان گفت: اخیرا سخنگوی دولت اعلام کرده رتبه بندی را اجرا می‌کنند، کجا تصویب شده و با چه مکانیسمی؟ منزلت و کرامت معلمان را چه؟ نباید با جامعه فرهنگیان اینقدر ساده برخورد کنیم. چندسال پیش هم که مبلغی به حقوق فرهنگیان اضافه و نام آن رتبه بندی گذاشتند گفتم که اینگونه با فرهنگیان بازی نکنید.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه افزود: امکان اجرای رتبه بندی ظرف دو ماه وجود ندارد. لایحه باید به مجلس بیاید. ممکن است دولت بخواهد خودش اجرا کند. آیا این امر نیاز به قانون ندارد؟ حتما دارد. بحث بعدی اطلاع وزیر از مسائل است. از سوی معلم‌ها در استان‌ها میشنوم که سرپرست اعلام کرده که قرار است ۶۰۰ هزار تومان به حقوقشان اضافه شود که ۳۶۰۰ میلیارد تومان بودجه میخواهد. از آن سو هنوز لایحه‌ای از آموزش و پرورش به مجلس نیامده و دو سال است منتظر نظام هماهنگ پرداخت حقوق هستیم.

حمید رضا حاجی بابایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش نیز در واکنش به این اخبار گفت: سخنگوی دولت نباید اعلام کند که دوماه دیگر رتبه بندی را اجرا میکنند، این شدنی نیست. یا مسئولی دیگر میگوید شهریور ۶۰۰ هزار تومان به حقوق‌ها می‌افزاید که مقدور نیست. بر فرض همین فردا لایحه به مجلس بیاید تا در کمیسیون بررسی و تصویب و در شورای نگهبان تایید شود حداقل دو تا سه ماه طول می‌کشد. اگر قرار باشد ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به حقوق‌ها افزوده شود بالای ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد. چالش وزیر اینجاست. چرا وعده‌ای میدهد که اجرا نمی‌شود؟

به گزارش میزان، بنا به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان ماهانه ۶۰۰ هزار تومان به حقوق فرهنگیان افزوده می‌شود که این افزایش حقوق رقمی معادل ۳ هزار ۶۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد و اگر این طرح ۵۰۰ هزار تومان به حقوق فرهنگیان اضافه کند به ۳ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد و اگر قرار باشد ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان به حقوق فرهنگیان اضافه کند به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد اعتبار نیاز است تا طرح رتبه بندی اجرا شود طرحی که هنوز به مجلس نرفته، اعضای کمیسیون آموزش مجلس معتقدند امکان اجرای این رتبه بندی ظرف دو ماه وجود ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *