خبر پر ابهام سازمان هواپیمایی کشوری درباره یک شرکت هواپیمایی

12:05 - 12 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۸۴۴۵
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، یک شرکت هواپیمایی در یکی از هواپیما‌های خود استاندارد لازم برای فاصله بین صندلی‌ها را رعایت نکرده است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، روز جمعه یازدهم مردادماه سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد متولی صنعت حمل و نقل هوایی، خبری را با تیتر "محدودیت در پرواز یکی از هواپیما‌های یک ایرلاین داخلی" روی خروجی خود قرارداد.

در این خبر از قول مدیر روابط عمومی این سازمان آمده بود: "در بازرسی‌های رمپ بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری مشخص شد در این هواپیما فاصله تعدادی از صندلی‌ها استاندارد نبوده و بر اساس دستورالعمل و مقررات طراح و سازنده هواپیما این اشکال از نوع یافته سطح ۳ بوده که بر اساس آن شرکت از پذیرش مسافر برای ردیف‌های مذکور تا رفع اشکال منع شد. "

این خبر از چند جهت قابل تامل و بررسی است؛ در خبر می‌خوانیم "در بازرسی‌ها مشخص شد در این هواپیما فاصله تعدادی از صندلی‌ها استاندارد نبوده و آن شرکت از پذیرش مسافر برای ردیف‌های مذکور تا رفع اشکال منع شد. "؛ حال سوال مهم این است که "استاندارد" نبودن فاصله صندلی‌ها به چه معناست؟ اگر فاصله بین صندلی‌ها کمتر شده (و در واقع تعداد صندلی‌ها و مسافران بیشتر شده است) با توجه به لزوم رعایت حداکثر وزن مجاز در هنگام نشست و برخاست هواپیما که یک فاکتور حیاتی است، آیا این اقدام شرکت مذکور بازی با جان مسافر تلقی نمی‌شود و آیا بهتر نیست با این اقدام برخورد جدی شود؟

منظور از اینکه " این اشکال از نوع یافته سطح ۳ بوده" چیست؟ و چرا در حالی که بسیاری از مسافران هواپیما‌ها و مخاطبان این خبر با موارد فنی در صنعت هوانوردی آشنا نیستند، به جزئیات اشاره نشده است؟

آمادگی دارد پاسخ سازمان هواپیمایی کشوری را در خصوص این خبر منتشر کند.
 
خبر پر ابهام سازمان هواپیمایی کشوری درباره یک شرکت هواپیمایی
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *