برگزیت بدون توافق صنایع کلیدی انگلیس را مختل می‌کند

14:15 - 11 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۸۲۶۹
مایک کارنی رئیس بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد برگزیت بدون توافق ضربه مهلکی بر صنایع کلیدی کشور محسوب می‌شود.
برگزیت بدون توافق ضربه صنایع کلیدی انگلیس را مختل می‌کندبه گزارش گروه بین الملل ؛  «مارک کارنی» رئیس بانک مرکزی انگلیس امروز اعلام کرد برگزیت بدون توافق، صنایع کلیدی انگلیس را مختل می‌کند.

به گزارش رویترز، رئیس بانک مرکزی انگلیس، مختل شدن صنایع مهم و کلیدی انگلیس در صورت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا غیرقابل اجتناب خواهد بود.

اصرار «بوریس جانسون» نخست وزیر جدید انگلیس مبنی بر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ضرب الاجل تعیین شده ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با یا بدون توافق بازار‌های این کشور را در معرض خطرات گسترده‌ای قرار داده است.

کارنی با اشاره به قوت یافتن گزینه برگزیت بدون توافق، گفت اقتصاد در خروج بدون توافق به این معنا است که قوانین صادرات یا واردات از اروپا اساسا تغییر می‌یابند. "

وی افزود: "در این صورت صنایع بزرگ کشور دیگر سودده و اقتصادی نخواهند بود. "

کارنی گفت: "در صورت اجرایی شدن برگزیت بدون توافق، صنایع خودرو، حمل و نقل، مواد غذایی و شیمیایی با بزرگ‌ترین چالش‌ها روبرو خواهند شد. "

طرفداران برگزیت دیدگاه کارنی در مورد آینده آنگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق را بدبینانه می‌دانند و وی را معمار پروژه هراس افکنی می‌نامند.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به چالش بزرگی برای این کشور تبدیل شده است. جانسون تاکید دارد که این بلوک را با یا بدون توافق ترک خواهد کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *