رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بودجه ۲.۶ میلیارد دلاری مازاد انگلیس برای برگزیت بدون توافق

12:34 - 10 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۸۱۱۹
ساجد جاوید وزیر دارایی جدید انگلیس اعلام کرد دولت ۲.۶ میلیارد دلار مازاد به منظور آمادگی برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا اختصاص داده است.
بودجه ۲.۶ میلیارد دلاری مازاد انگلیس برای برگزیت بدون توافق به گزارش گروه بین الملل ؛ انگلیس از تخصیص ۲.۶ میلیارد دلار مازاد برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش رویترز، «ساجد جاوید» وزیر جدید دارایی انگلیس از تخصیص ۲.۶ میلیارد دلار دیگر برای اطمینان از خروج با یا بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا در پایان ماه اکتبر خبر داد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر جدید انگلیس که هفته گذشته قدرت را در دست گرفت، پیشتر متعهد شده بود سه ماه بعد بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد مگر این که اتحادیه اروپا با مذاکره مجدد در مورد توافق «ترزا می» با این اتحادیه موافقت کند.

موضوع مرز ایرلند شمالی چالش برانگیزترین بحث میان انگلیس و اتحادیه اروپا در توافق موردنظر است.

جاوید در نخستین اظهارات خود در سمت وزیر دارایی اعلام کرد این بودجه مازاد صرف برنامه تبلیغات سراسری، تامین دارو‌های حیاتی، کمک به اتباع انگلیس در خارج از کشور و توسعه زیرساخت‌های بندری خواهد شد.

وی افزود: "با توجه به این که تنها ۹۲ روز تا زمان ترک انگلیس از اتحادیه اروپا باقی مانده باید از آمادگیمان اطمینان حاصل کنیم. ما خواهان توافقی خوب هستیم ...، اما اگر نتوانیم توافق خوبی حاصل کنیم بدون آن اتحادیه اروپا را ترک خواهیم کرد. "

خروج بدون توافق اتحادیه اروپا به معنای نبودن هیچگونه ترتیبات رسمی در کلیه امور است.

سرمایه گذاران، برگزیت بدون توافق را عامل وارد آمدن شوک‌های اقتصادی به انگلیس و سوق این کشور به سمت رکود اقتصادی می‌دانند که بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

براساس گزارش‌ها دولت انگلیس برای آماده سازی خروج بدون توافق در مجموع ۶.۳ میلیارد دلار بودجه تخصیص داده است.

حزب کارگر تخصیص این میزان بودجه را "اتلاف پول مالیات دهندگان" توصیف کرده است.

موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در پی برگزاری همه پرسی برگزیت در سال ۲۰۱۶ به چالشی بزرگ در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی این کشور تبدیل شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *