لاریجانی: استفاده از ظرفیت جوانان نباید نمایشی و شعاری باشد

11:23 - 10 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۸۱۰۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کارهای نمایشی و شعاری در استفاده از ظرفیت جوانان دردی از کشور دوا نمی کند، گفت: باور به استفاده از ظرفیت جوانان باید در حوزه های مختلف ایجاد شود.

لاریجانی: استفاده از ظرفیت جوانان نباید نمایشی و شعاری باشدگروه سیاسی ؛ اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

لاریجانی در ابتدای این نشست گفت: باید راه‌های متعدد توسعه در بخش‌های مختلف را پیدا کرد، چرا که نوآوری در دوران سختی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیستم اداری کشور بزرگ و مشکل آفرین است، ادامه داد: دولت‌ها باید کمترین دخالت را در اقتصاد داشته، تنها بستر‌ها را فراهم کرده و از بخش خصوصی حمایت کنند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه باید از مشارکت بخش خصوصی در تدوین قوانین و سیاستگذاری‌ها استفاده شود، تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌ها و جلسات صحن علنی مجلس در کنار نماینده دولت، از نماینده بخش خصوصی برای اظهارنظر درباره طرح‌ها و لوایح استفاده می‌کند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور باید راه حل‌های اصولی و قابل اجرا ارائه شود، تصریح کرد: یکی از اهداف ایجاد تالار گفتگو بین بخش خصوصی و دولتی این بود که هر دو بخش مشکلات یکدیگر را درک کرده و برای رفع آن به هم کمک کنند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با تاکید بر اینکه کار‌های نمایشی و شعاری در استفاده از ظرفیت جوانان دردی از کشور دوا نمی‌کند، افزود: باور به استفاده از ظرفیت جوانان باید در حوزه‌های مختلف ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در تصمیم گیری‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف، پختگی و تعمق وجود دارد، اظهار داشت: در‌های کشور برای توافق بسته نبود، اما آمریکایی‌ها گستاخی و بدعهدی کردند که باید در برابر زیاده گویی‌های آنان ایستادگی کرد.

لاریجانی با بیان اینکه مسائل راهبردی کشور با دوراندیشی و تعمق عملیاتی می‌شود، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران با برخی حرف‌های وسوسه آمیز و صوری دشمن فریب نخورده و پخته و سنجیده عمل می‌کند.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران به فکر حل مشکلات مردم است و در عین حال برای آنکه منافع کشور حفظ شده و دشمنان بر سر جای خود نشانده شوند، مقاومت باید به تفکر راهبردی در کشور تبدیل شود.

طبق گزارش خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمینه برای قدرتمند کردن ایران بیش از پیش فراهم است، تصریح کرد: همه بخش‌های کشور به دنبال این هستند که بستر‌های سرمایه گذاری را فراهم کرده و فضا را برای سرمایه گذاران باز کنند.

در ابتدای این نشست برخی از اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *