خشم آمریکا از عدم تمایل آلمان برای پیوستن به ائتلاف دریایی تنگه هرمز

10:06 - 10 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۸۰۸۶
ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان با حمله به دولت آنجلا مرکل، از ابراز بی میلی برلین برای پیوستن به ائتلاف دریایی در تنگه هرمز انتقاد کرد.
خشم آمریکا از عدم تمایل آلمان برای پیوستن به ائتلاف دریایی تنگه هرمز به گزارش گروه بین الملل ؛ «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان بامداد امروز (پنجشنبه) با حمله به دولت «آنجلا مرکل» به دلیل بی میلی برای پیوستن به ائتلاف دریایی تنگه هرمز، گفت بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا باید مسئولیت جهانی بیشتری بر عهده بگیرد.

به گزارش رویترز، روابط برلین و واشنگتن از زمان حضور «دونالد ترامپ» در کاخ سفید به دلیل اختلاف نظر در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات شامل هزینه‌های دفاعی، تعرفه‌های تجاری، خط لوله گاز نورد استریم ۲ و ایران با چالش‌های جدی مواجه شده است.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز گذشته درخواست آمریکا مبنی بر مشارکت آلمان در ائتلاف دریایی مشترک تحت کنترل آمریکا در تنگه هرمز را رد کرد.

وی در پاسخ به درخواست آمریکا اظهار داشت: "آلمان خواهان کاهش تنش‌ها با ایران است و همه اقدامات لازم برای تحقق این امر را انجام می‌دهد. "

سفیر آمریکا در آلمان در مصاحبه با روزنامه «آلگماینه» ضمن ابراز خشم و عصبانیت از این تصمیم برلین، گفت: "آلمان بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی اروپا است. چنین موفقیتی مسئولیتی جهانی برای آلمان در پی دارد. "

گرنل در ادامه با تاکید بر تلاش‌های آمریکا بر جلب حمایت آلمان از این ائتلاف از رد آن توسط وزیر خارجه آلمان ابراز نارضایتی کرد.

سفیر آمریکا در آلمان از زمان ورود به این کشور در سال گذشته تاکنون انتقادات زیادی را علیه برلین مطرح کرده است.


ائتلاف دریایی در تنگه هرمز، طرح پیشنهادی آمریکا در پی تشدید تنش‌ها در این منطقه و در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه تهران است که تاکنون ناکام مانده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *