نماینده ولی‌فقیه در ارتش: دانشجویان دافوس ارتش فرماندهان گام دوم انقلاب هستند

9:41 - 10 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۸۰۸۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: دانشجویان دافوس ارتش، فرماندهان گام دوم انقلاب هستند و نسل قبل، این امانت انقلاب را به این دانشجویان خواهند سپرد.

نماینده ولی‌فقیه در ارتش: دانشجویان دافوس ارتش فرماندهان گام دوم انقلاب هستندگروه سیاسی ؛ دهمین همایش بصیرت سیاسی و انقلابی ستاد ارتش با حضور حجت‌الاسلام عباس محمد حسنی در جمع فرماندهان، اساتید و دانشجویان دوره ۲۹ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در سالن شهید فلاحی این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسنی ضمن بیان دو حکم شرعی، با تاکید بر اهمیت تبیین مسائل شرعی و فقه آل رسول گفت: مناسب است که ما روحانیون به عنوان طلبه و مبلغ در ابتدای هر سخنرانی و مراسمی، حکم و مسئله‌ای شرعی را بیان نماییم و بدین وسیله در گسترش فقه و شناخت بیشتر کارکنان از مسائل شرعی موثر باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: شما دانشجویان، فرماندهان گام دوم انقلاب هستید و نسل قبل، این امانت انقلاب را از باب «تلک الایام نداول‌ها بین الناس» به شما خواهند سپرد. پس باید سعی نمایید همان گونه که فرماندهان گذشته به رسالت خود به طور عالی عمل کردند به گونه‌ای که قطا تاریخ از ایشان به عنوان اسطوره و قهرمان یاد کرده و یاد خواهد کرد. شما نیز این مسیر را ادامه داده و از این امانت به خوبی نگهداری کنید.

نماینده، ولی فقیه در ارتش در ادامه به تبیین ویژگی‌های فرماندهان از نگاه فرماندهی معظم کل قوا اشاره کرد و افزود:ارتش یعنی تحقق بخشیدن به منویات فرماندهی کل قوا از بالا به پایین و این هدف با دانستن و جامه عمل پوشاندن به انتظارات ایشان محقق خواهد شد. نخستین انتظار فرماندهی کل قوا از ما ارتشیان آراستگی به زیور ایمان و تقوا است که در صورت عدم وجود این ویژگی، کثرت عده و عُده و تجهیزات سرنوشت ساز نخواهد بود؛ لذا کسی که در نظام ولایی خدمت می‌کند باید معنویت خود را در سطح عالی داشته باشد معنویت در حد عالی و نه معمولی.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در ادامه تصریح کرد: ویژگی دوم یک فرمانده، داشتن عزم و اراده راسخ است به طوری که نه به راحتی بلکه به سختی هم قابل شکست نباشد و مصداق این آیه «کانهم بنیان مرصوص» و این روایت که: «المومن کالجبل الراسخ» باشد و این همان چیزی است که رهبر انقلاب از یک فرمانده در تراز جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ویژگی سوم فرمانده مورد انتظار فرمانده کل قوا را صبر و استقامت و توکل دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود برای رهبری یک مجموعه این ویژگی مهم را لازم و ضروری می‌داند تا فرمانده بتواند این مجموعه را سالم به سر منزل مقصود برساند.

وی همچنین خودسازی را ویژگی دیگری دانست که برای فرماندهی بسیار با اهمیت است و حتی از ساخت توپ و تانک و هواپیما نیز سخت‌تر بوده و شاید سخت‌ترین کار در دنیا باشد. حضرت آقا در بیانات خود همه جوانان در نیرو‌های مسلح را مکررا به خودسازی توصیه می‌کند و این را نشانه یک ارتشی متدین و معنویت محور می‌دانند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی پنجمین انتظار مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا از ارتش را داشتن روحیه ایثار و فداکاری ذکر کرد و افزود: اگر این ویژگی در یک ارتشی نباشد ماهیت خود را از دست خواهد داد لذا این یک ویژگی کلیدی به حساب می‌آید. این ویژگی تا جایی اهمیت دارد که حتی اگر در میدان رزم ترس و اضطراب در دل وارد شود نباید آن را ظاهر کرد بلکه باید تظاهر به شجاعت و دلاوری کرده و ترسش را پنهان کند.

نماینده، ولی فقیه در ارتش آخرین ویژگی یک فرمانده ممتاز از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دسترس بودن فرمانده و مسئول دانست و گفت: این در دسترس بودن گاهی ممکن است موجب حل شدن مشکل ارباب رجوع و مخاطب ما نشود، اما همین که حرف او را شنیده‌ایم خود موجب رضایتش خواهد شد و این در حقیقت مبین آن است که هنر گوش دادن گاهی تاثیرش از هنر سخن گفتن نیز بیشتر است.

در پایان این مراسم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به دانشجویان دوره ۲۹ دافوس ارتش توصیه کرد: فرماندهی موفق خواهد بود که دو نهاد عقیدتی و حفاظت را با خود همراه و همفکر و همخوان نماید. این دو نهاد نیز باید بدانند که محور در هر مجموعه‌ای، فرمانده است و باید در یاری رساندن به فرمانده تلاش نمایند تا با وحدت و استحکام رسالت خود را به بهترین نحو ممکن انجام برسانند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *