خودرویی‌ها همچنان در حاشیه تالار/ معاملات ضعیف در اکثر نماد‌های این گروه

11:10 - 10 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۷۷۸۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
گروه خودرویی هفته دوم مرداد ماه را در حالی پشت سر گذاشت که همچنان این گروه در حاشیه قرار دارد و تغییری در روند معاملاتی آن‌ها دیده نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، گروه خودرویی در هفته دوم مرداد همانند چند ماه گذشته با توجه به تشکیل مجامع و مطلوب نبودن نتایج آن در حاشیه قرار دارند و رشدی در ارزش معاملات این گروه به چشم نمی‌خورد.

به عقیده کارشناسان و فعالان بازار سرمایه با وجود موضوع مطرح شده برای واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا و در رهن بودن این دو گروه سهامی بزرگ، روند معاملات آن‌ها به روال قبل ادامه خواهد داشت و برای رشد در ارزش سهام پیش بینی قابل قبولی وجود ندارد.

بررسی دقیق‌تر ۵ نماد از گروه خودرویی به شرح زیر است:


*سایپا (خساپا)

سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۵ هزار و ۶۴۰ سهم در ابتدای هفته به ۴ هزار و ۶۹ سهم اُفت کرد و حجم از ۷۵ میلیون و ۳۶۹ سهم با کاهش به ۵۷ میلیون و ۱۳۴ سهم رسید.

درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با منفی ۲.۳۵ درصدی روبرو شد که این روند در پایان به مثبت ۰.۳۴ درصدی رسید.
 
//

*ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۲ هزار و ۸۳۵ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۹۹۶ سهم کاهش یافت و حجم از ۱۷ میلیون و ۹۱۴ سهم با کاهش به ۱۵ میلیون ۵۹ سهم رسید.

درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی ۲.۷۶ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به رقم مثبت ۰.۲ درصدی رسید.
 
//

*زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت یک هزار و ۴۴۵ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۴۳۷ سهم کاهش یافت و حجم از ۲۰ میلیون و ۶۷۷ سهم با روند نزولی به ۱۹ میلیون ۳۷ سهم رسید.

درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی ۱.۶۲ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به رقم مثبت ۰.۵۹ درصدی رسید.
 
//

*پارس خودرو (خپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و تعداد آن از ۲ هزار و ۳۴۳ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۹۴۲ سهم کاهش یافت و حجم آن نیز از ۳۷ میلیون و ۳۳۶ سهم با کاهش به ۲۹ میلیون و ۴۷۳ سهم رسید.

درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی ۱.۲۶ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رقم مثبت ۰.۵۶ درصدی رسید.
 
//

*گروه بهمن (خبهمن)

سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و سهم در ابتدای هفته از ۴۹۹ واحدی در پایان هفته با اُفت به رقم ۱۹۰ واحدی رسید، همچنین حجم از ۷ میلیون و ۶۸۸ با کاهش به یک میلیون و ۶۶۳ سهم رسید.

درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی ۲.۷۵ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به کاهش ۰.۵۱ درصدی رسید.
 
//

برای دو گروه سهام گروه سایپا دیزل و سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

در همین باره، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بیان کرد: گروه خودرویی در هفته جاری معاملات اندکی داشت و با توجه به مطلوب نبودن گزارشات سه ماه در اکثر نماد‌های خودرویی این گروه به روال هفته‌های قبل در حاشیه قرار دارد.

وی یادآور شد: توجه سهامداران در حال حاضر بر روی سهم‌های وابسته به ارز موکول شده به همین دلیل گروه خودرویی در حاشیه قرار دارد و پیشبینی می‌شود این روند در هفته‌های پیش رو نیز ادامه یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *