احکام پرونده شبکه فساد دلالان، پرسنل شهرداری و اعضای سابق شورای شهر گچساران صادر شد

7:53 - 12 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۷۶۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
احکام پرونده شبکه فساد دلالان، پرسنل شهرداری و اعضای سابق شورای شهر دوگنبدان گچساران در خصوص دریافت وجوه نامشروع از عموم مردم بابت صدور پروانه و پایان کار عوارض ساختمانی صادر شد.
احکام پرونده شبکه فساد دلالان، پرسنل شهرداری و اعضای سابق شورای شهر گچساران صادر شدغریب پور رئیس دادگستری شهرستان گچساران در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی گفت: احکام متهمان پرونده شهرداری و اعضای سابق شورای شهر سابق دوگنبدان گچساران در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو صادر شد.

وی افزود: دراین پرونده اتهام ۲۰ نفر با عناوین اتهامی اختلاس، جعل، استفاده از سند مجعول، تحصیل مال از طریق نامشروع، کلاهبرداری، اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات قانونی با سوء استفاده از روابط خصوصی با ماموران دولتی درجلسه دادرسی رسیدگی شد که دادگاه در نهایت با احراز بزهکاری متهمان به محکومیت ۲۰ نفر به صدور حکم اقدام نمود.

رئیس دادگستری شهرستان گچساران با اشاره به گزارش سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد دراین پرونده گفت: حسب روال عادی اداری هرگاه هریک از شهروندان جهت اخذ و یا تمدید پروانه و یا پایان کار و .. به شهرداری مراجعه کنند، پس از دریافت فرم اعلام عوارض شهرداری می‌بایست مبلغ مورد اشاره را طی فیش بانکی به حساب شهرداری واریز و فیش پرداختی را به واحد درآمد تحویل نمایند.

وی ادامه داد: همچنین واحد درآمد می‌بایست فیش‌های واریزی را جهت تطبیق با صورت حساب‌های بانکی به واحد امور مالی ارسال و امور مالی پس از کنترل‌های لازم اصالت فیش واریزی رابه واحد درآمد اعلام و واحد درآمد در صورت تایید امور مالی، با صدور مفاصاحساب موضوع را به سلسله مراتب گزارش نموده و براساس مفاصاحساب شهرداری به امضاء مجوز‌های مورد اشاره اقدام می کند.

غریب پور تصریح کرد: دراین امر اداری و بدلیل بالا بودن مبالغ و عوارض و سخت گیری شهردار وقت دوگنبدان در خصوص اعطای تخفیف، مردم عادی با مراجعه به کارمندان شهرداری به دنبال اخذ تخفیف عوارض بودند که با وجود چنین درخواست‌هایی شبکه یا باندی متشکل از کارکنان شهرداری، اعضای شورای شهر سابق دو گنبدان، کارکنان سایر دستگاه‌های اجرایی و دلالان اخذ مستقیم وجوه مربوط به عوارض شهرداری از مالکین پرونده به بهانه اخذ تخفیف بدون واریز به حساب شهرداری، مجوز‌های مربوطه را اخذ و تحویل می‌داده اند، و برخی از متهمان نیز با توجه به وجود عوارض بیمه‌ای ساختمانها، به جعل امضاء، مهر و علامت هلوگرام اداره تامین اجتماعی گچساران اقدام می کردند.

وی گفت: بدین نحو با توجه به اینکه در پرونده‌های شهرداری ها، معمولا فرم‌های سهمیه‌ای نیز وجود داشته که یک فقره از پرونده‌های شهرداری را اخذ و با تحصیل فرم بیمه، هلوگرام آن را بصورت ماهرانه‌ای جاسازی و با جعل مندرجات مربوطه و پر کردن فرم مربوطه (جعل مفادی) و ممهور کردن آن تحویل مشتریان می‌دادند.

غریب پور در ادامه افزود: دراین پرونده اتهام ۲۰ نفر با عناوین اتهامی اختلاس، جعل، استفاده از سند مجعول، تحصیل مال از طریق نامشروع، کلاهبرداری و اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات قانونی با سوء استفاده از روابط خصوصی با ماموران دولتی درجلسه دادرسی رسیدگی شد که دادگاه در نهایت با احراز بزهکاری متهمان به محکومیت ۲۰ نفر به صدور حکم اقدام نمود.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *